Nybörjare. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjare.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nybörjare.

Hi folks! Tänkte börja lite försiktigt med att börja binda tubflugor...helt nytt för mej. Kan inte ett sk-t. Har bara gjort vanliga. Finns det nån bra sajt där man kan lära sej grunden. instruktioner hur man kommer igång? Verktyg å tillbehör har jag. Tackar allra ödmjukast på förhand om alla tips!

Sök på youtube efter filmer osv, finns bra kanaler där. Sök på Fly tying for beginners etc.

Sen har du en film av o med johan klingberg, en utav dom bästa flugbindarna i sverige. som heter "att börja med flugbindning" Finns på http://www.settern.se/att-börja-med-...ing-p-512.html

Jag tycker personligen filmer e bättre än bindbeskrivningar i tidningar osv.

Kommentera

Nybörjare

Tack ENEL! Har kollat lite..verkar ju kanon! Ha ett gôtt feske i sommar!

Kommentera

Men i "Att börja med flugbindning" lär man sig inte en enda tubfluga.

Mycket roligare att ta dom på torrt!

Kommentera

aj fan sorry såg inte att de stod tubflugor.

Kommentera

Men kan hålla med om att den filmen är grym om man ska lära sig binda. Det var så jag lärde mig, man lär sig sig verkligen verktyg och många bindtekniker.

Tittade aldrig på filmen som jag skickade (Internet seeeegade) med men det fanns många delar av den.. kanske kan vara bra instruktioner.

/Valter

Kommentera

goggle "step by step fy tying" og du får masse info

Kommentera

Den här killen har vääldigt bra videos. Ingen aning om det finns tubflugor med, men vanliga finns det i alla fall.Han har en videoserie med nybörjarflugor, och en med lite svårare. Enjoy!
                Senast ändrad av Monkey D Ruffy; 2010-05-09, 08:16.

Kommentera

Sen kan jag rekommendera att gå till biblioteket och låna ett par flugbindnings böcker.

/Valter

Kommentera

Verkar jäkligt krångligt med tubflugor? Massa slangar som skall på, och så måste man ta loss kroken varje gång man byter fluga? Vad är fördelen med tubflugor?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X