fly tying vise - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fly tying vise

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fly tying vise

tenkte jeg skulle kjøpe meg ei ny bindestikke, men har ikke så mye peiling på hva som finnes på markedet.
    jeg binder fluer i krokstørrelse 8 - 21. noen gode forslag?

Tjena Glax!

Jag tycker du ska kolla in Griffin Odyssey Spider C vise. Kostar ca 1000:- SEK. Det tycker jag är ett väldigt nice städ till ett vettigt pris.

Har fått fin kritik också.

Men vill du ha det bästa? Definitivt Dynaking Barracuda! Men då får du lägga upp ca 3000:- SEK.

Å andra sidan lär du väl inte behöva köpa nytt förrän om ca 20 år eller mer.

¨

Där emellan ligger väl Anvil True Rotation vise för ca 1800: SEK.

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-05-26, 08:57.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

289 på witlock, bra kvalitee många proffsbindare som använder liknande om inte samma..

Kommentera

Det städet är o.k. Men det där Regenyt städet du menar för proffs bindare ENEL är inte Indiskt utan ett Amerikanskt städ som också har "Regent" i namnet. Kommer inte ihåg tillverkaren. Men det kostar ca 1600:-

Den Indiska kopian som Wittlock säljer är inte så dum som sagt. Mycket städ för den lilla slanten. Det har numer ett bättre rotations system än den äldre modellen jag har. ( Jag ska snart köpa ett Odyssey Spider städ btw.) Men jag önskade bara att chucken på Regent städet var något smalare och spetsigare. Underlättar när man binder små flugor från 18 och nedåt. Sedan, tycker jag att Odyssey städet t.ex. har bättre arbets ställning. Vilket man uppskattar när man binder många flugor på en gång.

Kommentera

Ursprungligen postat av ENEL Visa inlägg

289 på witlock, bra kvalitee många proffsbindare som använder liknande om inte samma..
          det er en slik jeg har, men syns den blir litt "grov" på små fluer.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
            Tjena Glax!

Jag tycker du ska kolla in Griffin Odyssey Spider C vise. Kostar ca 1000:- SEK. Det tycker jag är ett väldigt nice städ till ett vettigt pris.

Har fått fin kritik också.

Men vill du ha det bästa? Definitivt Dynaking Barracuda! Men då får du lägga upp ca 3000:- SEK.

Å andra sidan lär du väl inte behöva köpa nytt förrän om ca 20 år eller mer.

¨

Där emellan ligger väl Anvil True Rotation vise för ca 1800: SEK.

ja den til 3000 var fin! det er min fru som skal kjøpe den, så pris er ikke tema

hva tror dere om denne? http://www.bearsden.com/page900.html

Kommentera

Hmm ok ja binder aldrig i strl 18, de minsta jag har är nog 14...

Kommentera

hva tror dere om denne? http://www.bearsden.com/page900.html[/QUOTE]

Ja, det ser onekligen vettigt ut. Jag gillar att de har satt "Gallows Toolet" på sidan av plattan istället för som det brukar på själva städets stång. På det där städet är det mer ur vägen. Speciellt, om man också ska ha tråd hållar armen på städet? Men sedan är ju frågan om hur pass bra lås anordningen för krok är? Och kvaliteten på stålet i chuckens käftar?

Är det relativt mjukt gods? Då kan ganska snart krokarna börja släppa. Speciellt de mindre storlekarna.
                Men som sagt, tycker du att ca 3000:- är o.k. för ett städ? Köp Barracuda städet så får du ett som är grymt bra!
                Senast ändrad av Jock Scott; 2010-05-26, 20:36.

Kommentera

Ursprungligen postat av ENEL Visa inlägg
                  Hmm ok ja binder aldrig i strl 18, de minsta jag har är nog 14...
                  Upp till storlek 16, är det ingen fara med Regent Vise städet iaf.

Kommentera

ja ska införskaffa mig ett sånt regent tror jag

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jock Scott, 2011-09-18, 11:40
                    1 svar
                    1 313 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg SharkGirl  
                    Arbetar...
                    X