Lim som härdas med UV-ljus - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lim som härdas med UV-ljus

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lim som härdas med UV-ljus

http://www.youtube.com/watch?v=DslLB...eature=related i denna film visas på ett sätt hur man monterar ögon med hjälp av ett slags lim som han härdar under UV ljus. Någon som vet vad detta är för lim?

Tjena!

Här är det: http://www.venso.se/delo/katiobond.php

Kanske du kan köpa av denna firma?
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack för din snabba uppmärksamhet. En bra länk på alla sorters lim. Har du möjligtvis själv provat eller känner någon som har?

//rolf

Kommentera

Hej!

Nej tyvärr har jag inte det. Det här med UV härdande Epoxy är helt nytt för mig med. Men funkar det för killen i det där You Tube klippet så ska det väl vara o.k tycker jag.

Och så säger ju Venso i den länk jag lade upp:

# Produktgruppen har bra temperaturtålighet, upp till 250 grader och har utmärkt motstånd mot kemikalier. Det här gör dem lämpliga för applikationer inom bilindustrin och andra applikationer i tuffa miljöer. #

Det borde ju borga för att det klarar en hel del stryk och sitter ordentligt.

Varsågod.

Edit.

Jag frågade på Edge Flugfiske forum om någon använt limmet?

Och fick följande svar:

# Har kört UV härdande lim i krokskarvarna på dubbel- och trekrok (för att tafsen inte skall fastna där).

Det var grymt iom att det härdade på en millisekund när man utsatte det för solljus. #
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-02-08, 13:20.

Kommentera

Jag har kört med det i flera år till lite av allt möjligt. Brukar alltid sätta en droppe över knuten oavsett vad jag knyter. Kan varmt rekommendera limmet. Ska du använda det ute behövs ingen lampa. Du kan köpa lim med eller utan lampa från Sportfiskegiganten i Malmö, bara att slå dem en signal om det inte finns i webshoppen.
          Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

Kommentera

Hej!

Är det detta du menar?

Kommentera

Precis. Den varianten kör jag med utan lampa. De har en annan variant, samma lim men annan tillverkare, där man får en lampa till. Någon hundralapp dyrare men grymt smidigt om man sitter hemma och fixar.
              Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

Kommentera

O.k. Det där limmet kan man ha nytta av till mycket.

Ska införskaffas.

Tack för tipset!

Kommentera

Loctite 401,406 vet jag en som limmar sin tafs med i coatingen på fluglinan ca: 10-15 mm djup o nu har jag provdraget o det går garanterat inte att få det att lossna, sen lägger han en lim droppe över skarven då får du en kanonfin övergång mellan lina o tafs, inga knutar el annat otyg i vägen
                  www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Tjena Groggo!

Hmm, då kanske man kan börja våga använda fluor carbon, tafs spets igen UTAN att (clinch knuten) till flugan går av för minsta lilla firre?
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-02-10, 13:51.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X