Larva lace - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Larva lace

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack. Men jag skulle nog ha skrivit att den flugan inte är min kreation....Tyvärr.

Men då börjar ju din Arjeplog ask ta rktigt bra fart nu då!
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Tack. Men jag skulle nog ha skrivit att den flugan inte är min kreation....Tyvärr.

Men då börjar ju din Arjeplog ask ta rktigt bra fart nu då!

ok men den är mkt fint bunden iaf

ja jag satt nu ikväll o börja sortera för att se va som saknas o hur många behöver jag, så jag bestämde att 2 askar ska med inte fler, när jag får min nya kamera så ska jag fota o skicka dig ett mail så du får studera dom.
      www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Det låter förnuftigt med 2 askar. Man tenderar lätt till att ha en jämra massa askar med sig annars. Jag är nog en slags " flug Ekorre " i det fallet.

Har alltid samlat på mig ett galet antal flugor som jag antingen litar på eller vill testa. Och sedan så väger jag 2 kg extra p.ga. alla askar i västen. Men å andra sidan är det ju inget större problem när man fiskar ett P&T vatten där man har transport inom bekvämt håll. Du har ju dock det problemet att du ska ha med dig tält och annan utrustning. Så du är ju tvungen att tänka på hektona när du ska ut i vildmarken.

Ska bli kul att se de där fotona!!!
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-02-22, 23:31.

Kommentera

Det låter förnuftigt med 2 askar. Man tenderar lätt till att ha en jämra massa askar med sig annars. Jag är nog en slags " flug Ekorre " i det fallet.

Har alltid samlat på mig ett galet antal flugor som jag antingen litar på eller vill testa. Och sedan så väger jag 2 kg extra p.ga. alla askar i västen. Men å andra sidan är det ju inget större problem när man fiskar ett P&T vatten där man har transport inom bekvämt håll. Du har ju dock det problemet att du ska ha med dig tält och annan utrustning. Så du är ju tvungen att tänka på hektona när du ska ut i vildmarken.

Ska bli kul att se de där fotona!!!

Ja det är just det som är det största problemet, vikten 25kg får man ha med sig i den helikoptern vi ska flyga med + 10kg i straff avgift men när man börjar räkna, tält Bergans kompakt 4-manna 3,8kg, 2 spön,3rullar,sovsäck,liggunderlag,mat,dryck,kläder ,vadare,vadarskor... osv så inser man att 25 kg e inte mycket, men det går de har de ju gjort förut
          www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Vilket mönster skulle du förespråka göran när det gäller nattsländepuppor?
            Remember; never test the depth of water with both feet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Knaspeter Visa inlägg
              Vilket mönster skulle du förespråka göran när det gäller nattsländepuppor?

Hej Peter!

När kameran är i hamn kan jag fota några som jag har bundit så kan jag skicka ett par bilder till dig
              www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Utnämner härmed Örjan och Göran till dagens hjältar som är så behjälpliga mot en annan som är fullständig nybörjare inom området!!! )
                Remember; never test the depth of water with both feet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Knaspeter Visa inlägg
                  Utnämner härmed Örjan och Göran till dagens hjältar som är så behjälpliga mot en annan som är fullständig nybörjare inom området!!! )

Tack tack Peter alltid roligt att kunna hjälpa till om man kan
                  www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Tack så mycket!

Man har ju varit där självt en gång. Och satt där och stirrade förvirrat på de olika påsarna med fjäder etc. Då var man ju glad över att få litet hjälp av flug bindande kompisar som gav en en knuff framåt.

Och det är ju det som är den stora grejen med att hänga på ett forum som detta. Man får chansen att hjälpa andra i gengäld.

Kommentera

Tack så mycket!

Man har ju varit där självt en gång. Och satt där och stirrade förvirrat på de olika påsarna med fjäder etc. Då var man ju glad över att få litet hjälp av flug bindande kompisar som gav en en knuff framåt.

Och det är ju det som är den stora grejen med att hänga på ett forum som detta. Man får chansen att hjälpa andra i gengäld.

Amen på det
                      www.kronos.pixbox.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X