Gäddflugor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddflugor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddflugor

Är det någon som har någon bra beskriving på hur man binder en bra gäddfluga? Inte allt för komplicerad för jag började nyligen med flugbindning och har bara bundit fyra flugor hittills.

Tacksam för svar!

Hej!

Här är ett par giftiga rackare:

Thunder Creek med grön rygg och blå funkar bäst. Men pröva även någon med gul under vinge och litet rött högst upp.

Leftys Deciever funkar fint i ett antal färger.

Stora marabou eller flash Muddlers är också något gädd flugfiskaren bör ha i asken.

Gul, och svart är bra färger.

Zonkers funkar också. Om du har ett spö och lina som orkar med stora och våta sådana?
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

http://www.youtube.com/user/fiskejou.../0/5bpbZ6-0Wxk den tycker jag inte är så svår att binda, skulle gissa på en rikti gädd fluga har tyvärr inte testat den.
      Du kan alltid titta på fiskejournalen där finns de några flash flugor oxå

Kommentera

Mus och grod imitationer är inga dumma krokodil beten. En mus imitation som är väldigt enkel att göra är ju en läder strimla. Tex. ett zonker strip som du tar bort allt hår på till svans. Och sedan bara en stor Hjort hårs boll på kroken. Som man sedan friserar till mus form. Öron och ögon är inte helt nödvändiga om man inte vill göra sig besvär med dem?
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-12-29, 20:50.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

jo de hade vart lite mäktigt om man kunde göra grodimitation de e bara de ja orka inte köpa färgat hår Men en av min bästa musfluga ser ut så här http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/...id=5&sort=date där ser du hur jag gjorde min ganska simpel, läder är inte svårt att hitta

Kommentera

Tack för svaren. Ska nog försöka binda någon form av mus
            imitation

Kommentera

testa dessa två
              popper

flash fluga

Börja med att binda popper flugan, för kan du binda den så kan du binda den andra, och poppern tror jag är billigare att binda.
              lycka till
              skitfiske
              Fiske med torrflugor och nymfer är äkta flugfiske!
              Spinnfisket kan slänga sig i väggen

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X