Gummipärla framför lekare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gummipärla framför lekare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gummipärla framför lekare?

Funderar på att börja rigga med en pärla innan lekaren för att skydda toppöglan och inte behöva vara lika försiktig vid mörkerfiske.
    Jag tvekar dock för att det känns som dom skär genom vattnet betydligt grövre än lekare och påverkar fisket.
    Undrar också hur mycket kastlängden påverkas.
    Tar gärna emot tips från er som prövat.
    Det är främst på utrustning riktad mot abborre och gös som är aktuellt, och pärlor på ca 4mm.

Det kommer inte göra någon märkbar skillnad på gång eller kasttlängd.

Prova gröna gummikulor, det blir som en extra trigger, kamrat som är guide som rekommenderade dom, han har märkte vid flera tillfällen att kunder med som kör gröna kulor får fler fisk än dom som kör utan

Kommentera

Jag kör med svart gummikula.

Kommentera

Kör en svart pärla i gummi. Men man kanske ska testa en lysande istället. Bra skydd
        Inbland kan linan trassla sig lite runt kulan men det brukar främst vara när man har spö riggat förvaring eller i väska somn jag har. Strular väldigt sällan under själva fisket.

Kommentera

Kör med rödaktig mjuk pärla och har aldrig märkt någon försämring på hugg/fångst men ett bra skydd för toppöglan som inte repas och skaver av linan, inte heller märkt någon försämring av varken kastlängd eller gång i vattnet så för mig enbart fördelar.

Kommentera

Kör ofta en svart liten siliconkula ffa när jag har lite mer lina ute vid kastet. T ex vid drop-shot eller med en/två upphängare, då hamnar kulan en bit från betet och därmed vill jag inte ha en lockande färg där.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av dbfishing, 2024-08-27, 21:52
            6 svar
            649 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg brollann  
            Startad av Sisyphus, 2026-08-09, 08:39
            6 svar
            413 visningar
            0 gillar