Fiskevatten i karlskoga. ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskevatten i karlskoga. ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskevatten i karlskoga. ?

Tja, min klass ska åka på klassresa till bodaborg i karlskoga. vi ska paddla nån led å sedan sova i stugor som tydligen skulle ligga väldigt närma en sjö .. ingen som har ngn erfarenhet av vad denna sjö heter, och isf vad som finns i den .. tacksam för svar pga av spöval .. läraren blir nog rätt sur om jag tar med hela arsenalet ..

ta me ett ul spö o några beten fisk finns de ju alltid
    //Me

Kommentera

En större sjö vid karlskoga är möckeln, vilken innehåller bl.a gös =)

Kommentera

Hej! Möckeln som nån nämnde, gångavstånd från Boda Borg, dock ingen höjdare att fiska i från land. Fiskarna är många men små. Båt är att föredra. Hyffsat P&T har du i både Villingsberg och Karlsdal. Fiskekort säljs på mackarna. Villingsberg har bra bussförbindelser, men räkna med att få gå några kilometer från buss till närmaste vatten. Har du tillgång till bil är ju saken en annan. Det finns många sjöar och vatten i närområdet.
        [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Ehh...kanske skulle läsa frågan oxå innan jag svarar.
          [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Tack !

Tack alla som svarat , har tillgång till bil pga, att det är föräldrar som ska köra oss upp, men det är nog tveksamt om du skjutsar oss till nåt P&T vatten , annars hade ju det varit aytt föredra , går inte att hyra båt då kanske ?
            Bor i tibro så kan ju inte vända om och hämta nåt direkt ..

Kommentera

Hör med boda borg om uthyrning av båt. Vad gäller Möckeln är det fint med vass längs den västra sidan i norra ändan. Där brukar det vara skapligt med gädda. Den norra delen av sjön som ser ut lite som ett timglas är ganska djup. Förresten hade nån tagit en öring på 5,4 hörde jag i Möckeln för inte så länge sen som bonusfisk när han pilkade aborre. De satte ut stora mängder smolt där för några år sedan. Om ni ska paddla kanot kan det vara NV om Karlskoga. Där finns ett stort sjösystem som sträcker sig ända till Filipstad med varierande fiske i olika sjöar. Försök ta reda på var ni ska mer exakt så ska jag gärna svara på frågor om de olika vattnen där.

Kommentera

Thx .

ska höra med dom imorn och om man kanske kan få en karta, eller så får man väl använde en kartbok å slå upp det .. fast jag måste ju veta vad stället heter där vi ska sova ... det skulle vara " nära en sjö " vad jag har hört iaf . å vi har tagit nåt "äventyrspaket" som paddlingen ingick i .. finns bara en sak som intresserar mig, fisket .. fuck paddling om det finns bra fiskevatten runt omkring .. men tack så mycket ghost så länge , ska försöka få tag på lite mera fakta imorn ..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                20 svar
                2 658 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg skyler
                av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                0 svar
                191 visningar