vilket av dessa ställen föredrar ni? vilket har bäst fiske och vilket har bäst boende..eller ni kanske föredra något annat ställe?..berrätta!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Villingsberg eller hökensås?
Collapse
X
-
Åk till Tiveden ist. Mkt. mera svårlurad fisk, väldigt skygg och ett grymt fint landskap, knappt någon somm fiskar där m.m.+ att fisken är sååå mkt. finare, hela fenor semiförvildad!Ursprungligen postat av Thörnvilket av dessa ställen föredrar ni? vilket har bäst fiske och vilket har bäst boende..eller ni kanske föredra något annat ställe?..berrätta!sigpic
-
Ursprungligen postat av FlodebananÅk till Tiveden ist. Mkt. mera svårlurad fisk, väldigt skygg och ett grymt fint landskap, knappt någon somm fiskar där m.m.+ att fisken är sååå mkt. finare, hela fenor semiförvildad!
vart ligger det?achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Det säger jag inteUrsprungligen postat av Thörneller hur vart ligger det?..är det någon storlek då?
Jo, det ligger utmed Vättern nästan, i norra delen vid Granvik. Tiveden är nån form av naturskyddsområde tror jag. Jättefina skogar där med. Så för mej blir det ungefär lika långt till Tiveden som Hökensås, jag väljer nästan alltid Tiveden, skitkul o pimpla båge ju, speciellt när man får ta till alla tricks som finns får att få dom att hugga fast man vet att dom är det genom linstötar. Storleken vet jag inte, men när det är en Semiförvildad fisk blir det roligt, man känner direkt när det är en semiförvildad mot en "valing". Nu är det en stor!...Eller fin va den iaf. När man måste gå ner till 0.16lina och abborremyskor och då genast får 2fiskar, när man suttit i hålet i 15min inna. Då känner mna sig värd fångsten:P 2kg var största på 3 pimpelturer.sigpic
Kommentera
-
ring till hökensås så får ni veta allt om tiveden eftersom det är hökensås som tar hand om just tiveden. När jag jobbade på hökensås så fiskade jag bara i några få vatten det va främst baltak riktigt kul fiske 2 nord vattnet sydvattnet storfisk grym kondis! sen dom mindre tjärnarna för smygfiskeifrån land under kläckningar..Deluxe lures thats my work.
Kommentera
-
Jag gillar verkligen Villingsberg. Mycket fint och välskött. Det finns grova rackare där också då dom nyligen lagt i trofefisk på uppåt 7kg. Annars en snitvikt på 1.5kg skulle jag tro. Fick en själv förra helgen på 3.1kg med fantastiska fenor och en kampglad rackare till fisk! Det finns dessutom lite öring och röding i sjöarna. Röding läggs i vintertid men klarar sig ofta ett år framåt. Öring lägg i nu på hösten. Kolla på deras hemsida för mer information. Det är också bra att det finns så många sjöar att välja bland i området tycker jag.-------------------------------------
-·-·´¯`·.¸(¯`·.¸ mEnt ¸.·´¯)¸.·´¯`·-·-
-------------------------------------
[FONT=Georgia]En bra chili skall brännas två gånger![/FONT]
Kommentera
-
mEnt: Hej! Så det säger du? Kul att fisken är fin nu. Fiskade mycket där för några år sedan och då var fisken ganska sliten och nergången. Trofe´fiskar har de alltid varit duktiga på där i alla fall. Grattis till fångsten förresten.[font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]
Kommentera
-
Om all fisk är fin kan jag ju inte ta gift på men de vi tagit sista tiden har varit bra. Dom ja tog då hade en vikt på 3.1, 2.5 samt 1.5kg. Det var dock för två helger sedan och inte förra helgen som jag felaktigt skrev. Förra helgen var det tydligen sämre fiske kanske pga vädret.-------------------------------------
Kommentera
-
Har du varit iväg ännu? Vilket ställe blev det? Lägger in en bild på regnbågen jag tog i villingsberg.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera