Har nån varit dit, lr där omkring och fiskat öring?
Skulle vilja ha lite tips och synpunkter.
Mvh Olle
Jag har aldrig fiskat i de trakterna men kartan över Lofsdalen området har jag tittat mycket på. Resultatet har blivit att jag snart börjat drömma om att ta mig uppströms Sömlingan för att undersöka alla tjärnarna där. Sommartid är det nog inte så många fiskare i de trakterna eftersom det kräver lite vandring att ta sig dit. Vintertid går det ju lättare med skoter.
Ett annat ställe som får fantasin att skena iväg är Synder-Strån ovanför Slagavallen. Stråhåarna ser väldigt lockande ut.
Jag som liten tillbringade en vecka varje vinter där med min familj i en stuga som vi lånade av pappas kompis! Vi fiskade dock ej vi åkte skidor, men vi åkte även skoter ute på den stora sjön som en kul utflykt så man fick koppla bort all skidåkning. Där såg vi många som pimplade och hade dom hade flera fina rödingar, öringar mm som låg bredvid hålet. Synd bara att pappas kompis sålde stugan till någon så vi har efter det aldrig var upp till lofsdalen men det är ett ställe jag längtar tillbaka till. Synd bara att man inte hade fiskeintresset då för annars hade morsan och farsan blivit gald som hade slippt köpt liftkort för 1000 spänn till mig
Kommentera