Går det att fiska i Eksjö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Går det att fiska i Eksjö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Går det att fiska i Eksjö?

Jag har hittat ett jobb i Eksjö som jag funderar på att söka. Men innan jag gör det vill jag förstås veta hur fisket är i närheten av staden. Det går ju inte att bo någonstans där man inte kan fiska, eller hur?

Där går alldeles utmärkt att fiska. Du har bland annat sjön utanför gamla I12 som har aborre och gädda bl.a.

Sen ute på Ränneslätt så finns det en herrans masssa sjöar med mycket fisk.

Är iofs sig ett tag sedan jag fiska där.

Kommentera

Vad är det för fiske du bedriver? Vilka arter söker du?

Bor själv bara 5 mil därifrån och känner mkt folk i trakten!

Kommentera

Sjön Solgen ligger inte så långt från Eksjö men där är kanonfiske efter Gädda, Gös, Abborre och vad det nu finns i små sjöar
        http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Finns rätt mycket bra sjöar inom några mils radie. Bland annat Ryssbysjön utanför Nässjö där mången storfiskereggad gös har tagits. Utanför Tranås (ca 5 mil bort) ligger ju dessutom Sommen ett av de största vattnen i dessa trakter. Också känt för storfisk...

Kommentera

Jag menar det finns vatten i närheten med stor gädda, mängder med gös-sjöar, abborre, sutare, röding, färna mm

Kommentera

mycke snack om ryssby men kan ju påpeka att fisket i sjön har blivit enormt mycket sämmre än vad dom senaste åren bjudit på...
              Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Kan ju bero på det enorma fisketryck som luggit på Ryssby, finns inga sjöar i den storleken som pallar det!

Finns mängder av gös-sjöar som innehåller stor gös härnere i "gösbältet".
                Tex Juttern och Krön i vimmerby, Säbysjön, Ralången, Anebysjön, Flisbysjön, Ryssbysjön, Solgen, Nömmen, Ramsjön, Stora och Lilla Nätaren, Södra Bunn, Ylen mfl Furen vid Värnamo! Listan kan göras lång med sjöar som innehåller varierande gösbestånd och alla släpper stor gös i princip varje år!

Fiskar väl inte mkt gös själv men det finns det ju andra som gör!

Kommentera

Ursprungligen postat av Danken
                  Kan ju bero på det enorma fisketryck som luggit på Ryssby, finns inga sjöar i den storleken som pallar det!

Finns mängder av gös-sjöar som innehåller stor gös härnere i "gösbältet".
                  Tex Juttern och Krön i vimmerby, Säbysjön, Ralången, Anebysjön, Flisbysjön, Ryssbysjön, Solgen, Nömmen, Ramsjön, Stora och Lilla Nätaren, Södra Bunn, Ylen mfl Furen vid Värnamo! Listan kan göras lång med sjöar som innehåller varierande gösbestånd och alla släpper stor gös i princip varje år!

Fiskar väl inte mkt gös själv men det finns det ju andra som gör!
                  Ja det ju det jag menade med att fisket är dåligt samt en mycket dålig tillväxt på betesfisk i sjön ... Men som sagt finns massor med vatten som håller bra gösbestånd!
                  Senast ändrad av linu_z; 2004-11-04, 14:29.
                  Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Där ser man, det verkar finnas en hel del fiske runt omkring eksjö. Jag fiskar mest gädda och även abborre emellanåt. Nu gäller det bara att få jobbet. Det lär väl vara massor med sökande som vanligt men med lite tur så kan det gå. Tack för alla info!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 659 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    192 visningar