Jag har hittat ett jobb i Eksjö som jag funderar på att söka. Men innan jag gör det vill jag förstås veta hur fisket är i närheten av staden. Det går ju inte att bo någonstans där man inte kan fiska, eller hur?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Går det att fiska i Eksjö?
Collapse
X
-
Sjön Solgen ligger inte så långt från Eksjö men där är kanonfiske efter Gädda, Gös, Abborre och vad det nu finns i små sjöar
Kommentera
-
Finns rätt mycket bra sjöar inom några mils radie. Bland annat Ryssbysjön utanför Nässjö där mången storfiskereggad gös har tagits. Utanför Tranås (ca 5 mil bort) ligger ju dessutom Sommen ett av de största vattnen i dessa trakter. Också känt för storfisk...
Kommentera
-
Kan ju bero på det enorma fisketryck som luggit på Ryssby, finns inga sjöar i den storleken som pallar det!
Finns mängder av gös-sjöar som innehåller stor gös härnere i "gösbältet".
Tex Juttern och Krön i vimmerby, Säbysjön, Ralången, Anebysjön, Flisbysjön, Ryssbysjön, Solgen, Nömmen, Ramsjön, Stora och Lilla Nätaren, Södra Bunn, Ylen mfl Furen vid Värnamo! Listan kan göras lång med sjöar som innehåller varierande gösbestånd och alla släpper stor gös i princip varje år!
Fiskar väl inte mkt gös själv men det finns det ju andra som gör!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av DankenKan ju bero på det enorma fisketryck som luggit på Ryssby, finns inga sjöar i den storleken som pallar det!
Finns mängder av gös-sjöar som innehåller stor gös härnere i "gösbältet".
Tex Juttern och Krön i vimmerby, Säbysjön, Ralången, Anebysjön, Flisbysjön, Ryssbysjön, Solgen, Nömmen, Ramsjön, Stora och Lilla Nätaren, Södra Bunn, Ylen mfl Furen vid Värnamo! Listan kan göras lång med sjöar som innehåller varierande gösbestånd och alla släpper stor gös i princip varje år!
Fiskar väl inte mkt gös själv men det finns det ju andra som gör!Senast ändrad av linu_z; 2004-11-04, 14:29.Deluxe lures thats my work.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera