Vid Singöbrons östra sida, Riddarskäret, finns det en del långgrunda havsöringbottnar med omväxlande berghällar, sand, alger och stora stenar åt bägge håll och vidare längs vägbanken in till Singö. Mitt PB är taget på spinn från insidan av vägbanken i skymningen en höstkväll. Jag har sett större öringar än så komma upp på land där på insidan. Den fungerar bra när det är kraftig sjögång som trycker vatten genom banken och när det börjar mörkna.
Vet dock inte hur lätt det är att vada längs Riddarskäret och vägbanken. Botten är ojämnt gropig och kan ha dyhål. Se upp med strömmen under bron. Vid utström sveper den längs stranden av Riddarskäret, brons östra fäste, och det kan vara ett skapligt tryck där. Det sägs att det är som att stå i vägen för Dalälven när det vill sig!
Jag vet inte hur det ser ut i Norrtälje men ute på Ljusterö i helgen var det översvämmat en bra bit vilket medförde att man var tvungen att ha vadare om man ens skulle kunna fiska där, vet inte hur fisken påverkas av högtvatten heller. Lycka till med fiskandet!
Kommentera