Forsån mellan Dreviken Magelungen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Forsån mellan Dreviken Magelungen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Forsån mellan Dreviken Magelungen

Tjenixen

En fundering... Som nedflyttad norrläning med flugspöt som behöver lite motion så har jag en fundering....
    om man tittar sig omkring så sägs det ha planteras in öring i Forsån under 90 talet...
    Nån som vet om det fortfarande finns några kvar som man kan ge sig på jakt efter ?

// R

Ursprungligen postat av Myggiz
    Tjenixen

En fundering... Som nedflyttad norrläning med flugspöt som behöver lite motion så har jag en fundering....
    om man tittar sig omkring så sägs det ha planteras in öring i Forsån under 90 talet...
    Nån som vet om det fortfarande finns några kvar som man kan ge sig på jakt efter ?

// R
    Finns ingen öring där längre. Åk till Norrtäljeån istället, där kan du vada och få fina öringar och regnbågar.

Kommentera

Mmmm.. mistänkte nästan det ... men måste ju kolla

Kommentera

bodde alldeles i närheten. fick en öring på ca 1,5 kilo när jag var liten.. jag blev helt såld och fiskade där varenda dag, men har aldrig fått någon mer sen dess. det kanske var den sista jag fick??? hörde att de planterar ut varje år lite grann, men det e bara skitprat. jag kan den ån utan och innan, i mörker å dimma=)

Kommentera

Myggiz, det har utplanteras öring i Magis-Drevans sjösystem. Typ 1500 st smolt vid några tillfällen. Återfångster har förekommit. Känner bla en kille som samma vinter tog 2 öringar 1,5 och 2,5 kg på angel i Drevviken. Men de "tog" sig inte, förutsättningarna var inte de bästa. Numera vad jag vet sätts det inte ut något. Jag bedömmer chansen till fångst som mycket liten. Men iofs, det är ju lätt att räkna ut vad eventuella kan finnas. Men det finns ju så många andra ställen i Sthlm med stora möjligheter till öring...Skärgården eller varför inte Sthlms ström, garanterad förekomst...Parterreren med nya stenar är mycket lämplig för flugfiske...medelvikt 3 kg..

Kommentera

Ursprungligen postat av Myggiz
            Tjenixen

// R
            Strunta i strömvattnen och ge dig ut på skärgårdsfisket istället. Havsöring är inte så dumt. Gädda, gös och abborre funkar ju också fint med id och braxen som bifångst...

Kommentera

Kan ju inte strunta i strömmande vatten... Sitter ju i generna ...
              Men nu bara 2 månader kvar tills det är dags att kasta sig på bussen norröver och smyga ut till älven

Men skärgårdsfiske är ett alternativ.... även om det är lite klurigt att lista ut vart man skall vara när man nu inte känner en käft här nere

Kommentera

fixar några sjyssta tips senare, har du flytring lr båt??? Lite upptagen med att fixa med utrustningen, blir på isarna hela helgen =)

Kommentera

Myggiz, ett exempel från Sthlms ström, ok, betongfiske... "den underbara natten" förra året i maj månad utanför Nationalmuseum togs det på spinnfluga 10-12 öringar, några 2-3-4-5 kg, en över 6, en över 7 kg...på flugspö är chanserna goda vid rätt tillfälle och plats..bara som lite träning alltså...;o)

Kommentera

Ingen båt men Flytring är på gång.... kommer att inhandlas under närmaste veckorna....

Skaffat prylar för att ge sig ut på krokodiljakt oxo i terapi syfte.... så ny skall sien bort bara så får man väl paddla omkring och se vad som händer....

Annars är det spöbygge och flugbindning som gäller inför kommande säsong....

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X