HÖ runt MUSKÖ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HÖ runt MUSKÖ

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• HÖ runt MUSKÖ

På regalmarins hemsida finns det lite tips på HÖ platser.

Hur ser det ut med landfiske på de platser de tipsar om runt muskö. Funtar på att dra dit i början på nästa vecka, lugnt när alla jobbar

Tar gladeligen emot "tips" på om det är omöjligt eller möjligt landfiske i dessa krokar.

Åxå nyfiken på om någon vart runt Torö den sista tiden och jagat.....

Du kommer med största sannolikhet inte att få några konkreta och heta tips via det här forumet. Det bästa är om du själv aktivt fiskar av och rekar omgivningen där du ska fiska.

Vad gäller heta ställen för HÖ så är de ganska knepiga och hitta och de finns för många fiskare på för få heta spots för att dessa spots ska spridas vidare.

Detta gör att det till en början så kommer de "oinvigda" HÖ fiskarna att fiska i motvind. Men skam den som ger sig! Med tiden kommer du att hitta egna heta platser som du med all rätt håller för dig själv.

Men visst, jag kan ju dra någon gammal klassiker typ:

-Prova Dalarö och försök att hitta vikar och småöar att kasta mot, använd sandgrävlingen röd/svart eller ett Ludde Millenium Devil eller Apelsin.

-Muskö är alla tiders i vikarna

-Bruket kan stundtals erbjuda riktigt kanonfiske

-Våga fiska nära land, det är inte ovanligt att fisken står helt intill land

Ett sista hett tips, om du träffar någon annan fiskare som undrar om du fått något är svaret alltid "NEJ".

Skitfiske på dig!

Kommentera

Nja, jag förväntade mig inte direkta tips, jag undrade mest hur terrängen ser ut, om landfiske är möjligt eller om det är klippor och 5 meter djupt 2 meter från land.

Har ingen lust att åka ner dit och upptäcka att det inte funkar från land, bara för att få åka upp til dalarö eller gålö på 1 ggn igen....

Sååå, frågan är, funkar det med landfiske där eller behöver jag båt ?

Kommentera

Hela sträckan vid Bruket på muskö fungerar bra från land. Gjorde en blå ruta på kartan. Finns även några öar du kan vada ut till om du vill flugfiska.

Det är lätt att ta sig dit med bil. Du lär nog inte vara ensam om du åker dit, men öring finns det.
        Bifogade filer

Kommentera

En kanske lite dum fråga så här 2 år senare. MEn vilken tid på dyngnet är det störst chans att få fisk? Hugger de hela året?

Kommentera

Ursprungligen postat av lummis Visa inlägg
            En kanske lite dum fråga så här 2 år senare. MEn vilken tid på dyngnet är det störst chans att få fisk? Hugger de hela året?
            Fiska öringen grunt under kallvattensperioden, alltså oktober-maj. På försommaren tar folk fisk i ytterskärgården under kvällstid/nattetid. Sommaren kan ägnas åt att slipa krokar och köpa högvis med dyra beten
            http://nypanfishingteam.blogg.se/

Kommentera

ok . bra att veta. när vandrar dem då?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
              20 svar
              2 658 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg skyler
              av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
              0 svar
              192 visningar