Fiske i Khao Lak Thailand - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Khao Lak Thailand

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Här är en del ställe du kan ringa, någon borde veta vad som gäller men generellt måste du ha fiskekort eller tillstånd att fiska samt betala någon summa per uppdragen fisk

Det var kväll där nere innan jag läste ditt första inlägg men om du vill kan jag ringa runt lite under morgondagen eller helgen och se om jag kan få fram vad som gäller för icke thai medborgare. ?

http://www.john-tom.com/FishingInTha...nThailand.html
    Vore riktigt snällt, uppskattar verkligen om du orkar göra det

Kommentera

Ursprungligen postat av jerka123 Visa inlägg
      Bra tips där Jörgen, vilken lycka det skulle vara för den lokala fiskegubben att få kanske 150-200kr för en tur, det är säkerligen riktigt stora pengar för honom. Hellre betala det än enorma priser för guidade fisketurer.
      Ja det är ett alternativ frågan är bara vart dessa fiskare håller till för såg inga sist jag var där.

Kommentera

Vore riktigt snällt, uppskattar verkligen om du orkar göra det
        Jag snackade med en myndighetsperson nu under helgen, ok att han jobbar med brandförsvar i Bangkok men han gav mig ett vettigt svar.

Här är det inte tillåtet här att fiska varken från land eller med båt om sjön och/eller marken är privatägd vilket det självklart inte är i Thailand heller.(utan tillstånd)

Prata med den lokala polisen innan du sätter igång och fiskar så får du veta vad som gäller.

Det borde finnas fiskare någon stans runt där du är bara du ger dig bort från turistområdena,, snacka med någon MC-Taxi , ok att dom kör som halv-idioter men dom hittar oftast bra.

Se till att dom spö du tar med dig går ner i den stora väskan och det är en hård väska annars överlever dom inte flygturen .
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-09-16, 09:54.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Jag snackade med en myndighetsperson nu under helgen, ok att han jobbar med brandförsvar i Bangkok men han gav mig ett vettigt svar.

Här är det inte tillåtet här att fiska varken från land eller med båt om sjön och/eller marken är privatägd vilket det självklart inte är i Thailand heller.(utan tillstånd)

Prata med den lokala polisen innan du sätter igång och fiskar så får du veta vad som gäller.

Det borde finnas fiskare någon stans runt där du är bara du ger dig bort från turistområdena,, snacka med någon MC-Taxi , ok att dom kör som halv-idioter men dom hittar oftast bra.

Se till att dom spö du tar med dig går ner i den stora väskan och det är en hård väska annars överlever dom inte flygturen .
          Stort tack!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
          X