Fiske runt Rimforsa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske runt Rimforsa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske runt Rimforsa

Hej.
    Jag söker lite bra tips på fiskeplatser för gädda runt omkring rimforsa.

Ursprungligen postat av Järnlunden
    Hej.

Med tanke på ditt nick och att du söker bra vatten för Gädda, antar jag att du inte diggar järnlunden?!
    Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Prova sätrasjön. En ganska liten sjö men som är riktigt djup på sina ställen. Under den varma tiden är den väldigt grumlig med vår/höst är det ok. Det har varit lite problem med algblomning vissa år och därför lägger dom i kornhalm för att dämpa. Det har tagits gäddor av sjukt format (15+) i ryssjor som returnerats och det finns hur mycket mört och sarv mm som helst, mycket mat för gäddorna alltså. Sjön har nästan inget fisketryck förutom pimpeltävlingar som rensar sjön på småabborre (Jag var och kollade en tävling i vintras. Vinnaren hade 6-7 kg, allt under 50g!!). Det finns också sutare som retas med en då dom rullar i ytan men jag har inte kunskapen eller tålamodet att få dom på kroken.

Det största/enda problemet är att det är svårt att få tag i båt.

Annars verkar Stora rengen vara riktigt trevlig men jag har aldrig fiskat där själv.

PM:a för detaljer.

Kommentera

Ursprungligen postat av ep
        Prova sätrasjön. En ganska liten sjö men som är riktigt djup på sina ställen. Under den varma tiden är den väldigt grumlig med vår/höst är det ok. Det har varit lite problem med algblomning vissa år och därför lägger dom i kornhalm för att dämpa. Det har tagits gäddor av sjukt format (15+) i ryssjor som returnerats och det finns hur mycket mört och sarv mm som helst, mycket mat för gäddorna alltså. Sjön har nästan inget fisketryck förutom pimpeltävlingar som rensar sjön på småabborre (Jag var och kollade en tävling i vintras. Vinnaren hade 6-7 kg, allt under 50g!!). Det finns också sutare som retas med en då dom rullar i ytan men jag har inte kunskapen eller tålamodet att få dom på kroken.

Det största/enda problemet är att det är svårt att få tag i båt.

Annars verkar Stora rengen vara riktigt trevlig men jag har aldrig fiskat där själv.

PM:a för detaljer.
        Danbanan här på FS, har koll på Rengen...
        Team Gorilla.

"No Monkey Business"

Kommentera

Jajjamen, Danbanan har koll på rängen, iaf den den södra delen.

I ärlighetens namn, sommaren på St. Rängen är skitkass, inte för fiskets skull utan för att det är FÖR MKT SOMMARNISSAR som INTE kan ÅKA BÅT som vettigt folk.
          och nu till fisket:
          Stor gädda finns i rängen, men de är sällsynta och svårflirtade. Det finns även GROV aborre, och även biffiga ålar, en o annan gös simmar även runt i sjön, men de är svårare än svårast att få dem på kroken verkar det som.
          Jag kan rekomendera ålmete, gäddmete, och aborrmete med mört, allt man behöver är betesfisk och tålamod, har man ingen båt blir det dock svårt.
          Sätrasjön ligger ju rätt nära mig, och det enda jag hör om den är att den varit svårt övergödd och att fisket har vart kass där, men om detta vet jag egentligen ingenting.

Jag kan bara tipsa "Järnlunden" att skicka ett PM till mig så får han mitt telefonnummer osså kan jag ta reda på vad du vill fiska och vart.

Kommentera

Ursprungligen postat av danbanan
            Jajjamen, Danbanan har koll på rängen, iaf den den södra delen.

I ärlighetens namn, sommaren på St. Rängen är skitkass, inte för fiskets skull utan för att det är FÖR MKT SOMMARNISSAR som INTE kan ÅKA BÅT som vettigt folk.
            och nu till fisket:
            Stor gädda finns i rängen, men de är sällsynta och svårflirtade. Det finns även GROV aborre, och även biffiga ålar, en o annan gös simmar även runt i sjön, men de är svårare än svårast att få dem på kroken verkar det som.
            Jag kan rekomendera ålmete, gäddmete, och aborrmete med mört, allt man behöver är betesfisk och tålamod, har man ingen båt blir det dock svårt.
            Sätrasjön ligger ju rätt nära mig, och det enda jag hör om den är att den varit svårt övergödd och att fisket har vart kass där, men om detta vet jag egentligen ingenting.

Jag kan bara tipsa "Järnlunden" att skicka ett PM till mig så får han mitt telefonnummer osså kan jag ta reda på vad du vill fiska och vart.
            Ni kanske t o m kan bli fiskepolers =)
            Team Gorilla.

"No Monkey Business"

Kommentera

Ursprungligen postat av Järnlunden
              Hej.

Om mängd är av större intresse än storlek så kan ett besök vid Gryten vara på sin plats.
              Senast ändrad av dennis; 2005-07-15, 21:28.

Kommentera

Hahaha brunte, den kungliga avataren gör det hela lite extra roligt.
                Jag ska börja på sportfiskeakademien nu i början av augusti så fiskepolers räknar jag med att få ändå, just nu är jag mest sur över nyhetsrapportering och dylikt. Vafan är 50+ människor i london värda mer än tusentals eller miljoner+ i irak, afganistan etc?

nåväl, kolla den här länken:

har inget med fiske att göra men ändå....

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                X