Ja ska upp med släkten till evertsberg och hyra några stugor vid evertsbergssjöarna vilket jag tycker inte är så roligt men som tur är så kan jag ju fiska där, men jag vet ingenting om sjöarna! Ja skulle vara mycket tacksam för tips om fisket där mvh matte
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Evertsbergssjöarna...
Collapse
X
-
I evertbergssjöarna finns gott om Abborre och Gädda Båt är en fördel för fisket där! Med extrem tur kan du även fånga Sik och Öring. Dysån som ligger efter vägen mot Älvdalen har Abborre, Gädda, Öring och Harr. Åt andra hållet så har du Tennån och Vanån som också håller bestånd av "ädelfisk" men även Abb, Gädd, Id mm.
-
Tack för svaret jögge!Ursprungligen postat av jöggeI evertbergssjöarna finns gott om Abborre och Gädda Båt är en fördel för fisket där! Med extrem tur kan du även fånga Sik och Öring. Dysån som ligger efter vägen mot Älvdalen har Abborre, Gädda, Öring och Harr. Åt andra hållet så har du Tennån och Vanån som också håller bestånd av "ädelfisk" men även Abb, Gädd, Id mm.
Någon mer borde ju känna till vattnet som kan ge tips!? Vart går dom större gäddorna och abborrarna i sjön och vad som är bra beten där alla tips är välkommna!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera