Mälaren runt Vällingby/Hässelby - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mälaren runt Vällingby/Hässelby

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mälaren runt Vällingby/Hässelby

Har precis flyttat till vällingby med tjejen och undrar om nån här inne har koll på gäddfisket i mälaren och där runt omkring. Har läst lite överallt att fisket är dött i hela mälaren, stämmer det? Ska fixa båt till nästa säsong, men om fisket runt Vällingby är dött så tappar man ju suget direkt..

Tacksam för svar.

/Oskar

Gösfisket runt Hässelby funkar bra. Har dock ej fiskat så mycket gädda där.

Kommentera

Malaren

Kryllar ju av gaddor i Malaren. Klart du ska fiska.

Kommentera

Fiska på, Gösen i området är av mkt stor sort medans gäddorna kryllar i mindre storlek, eller sas. medelvikten ligger något lägre än i skgrd. Kör på, köp båt!
        Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
        Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
        Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Finns som sagt mycke fin gös.Fiskar mycket själv runt ekerö.Finns en hel del gädda men +6kg är svårt.Jerk över grynnor eller trolling utmed gräsbälten har gett mig flest 5+
          Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Ursprungligen postat av ryssmaffian
            Har precis flyttat till vällingby med tjejen och undrar om nån här inne har koll på gäddfisket i mälaren och där runt omkring. Har läst lite överallt att fisket är dött i hela mälaren, stämmer det? Ska fixa båt till nästa säsong, men om fisket runt Vällingby är dött så tappar man ju suget direkt..

Tacksam för svar.

/Oskar
            Fina gösar finns det. I år har det också tagits en hel del fina gäddor mellan 9 och 10 kilo, så även gäddfisket verka ha förbättrats.
            Hälleflundrafiskare

Kommentera

Var runt ekerö är det sjysst att fiska gös? Har mest fiskat gädda där, runt fladen och persholmarna. Bra fiske där.

Kommentera

Okej låter fint. Tack för alla svar. Blir till att fixa båt till nästa säsong då. Låter som man får satsa på gammelgösen istället då.
                Båtplats är redan så gott som fixat..

Kommentera

Ursprungligen postat av ryssmaffian
                  Okej låter fint. Tack för alla svar. Blir till att fixa båt till nästa säsong då. Låter som man får satsa på gammelgösen istället då.
                  Båtplats är redan så gott som fixat..

Satsa du på gäddan också. Satsar du målmedvetet så lyckas du nog ta fina gäddor också..
                  Hälleflundrafiskare

Kommentera

Tänk på att en del av de största gäddorna i mälaren simmar pelagiskt. Men som sagt mycket gädda upp till 6-7kg sen blir det värre. Men det tas ju några över 10 i det området varje år vad jag hör. Och jag hör inte så mycket Går även att hitta hyffsad abborre och ål.. Förutom tråkgösarna..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X