Fiske runt Katrineholm? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske runt Katrineholm?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske runt Katrineholm?

Jag kommer att av och till vistas i Katrineholm och då även få tid till fiske. Nu undrar jag om det finns något tips att få om var man kan fiska, hyra båt och köpa fiskekort. Vi kommer främst att ägna oss åt traditinellt spinnfiske och eventuellt dragrodd/trolling.
    Börje
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Tjena

Tjena tjena jag bor själv i Katrineholm och det går att köpa kort på dom flesta bensin Mackarna men dom jag vet är OKQ8 det finns ju två i stan. Trolling är inte tillåtet i någon av dom här sjöarna som jag vet. Men det finns Massor av sjöar att välja på det beror på hur långt du vill ta dig och om det är Gädda som gäller. Båt vet jag ingen som hyr ut men jag kan kolla upp det ner på Sportfiskeklubben. Du kan ju även lösa ett medlemskap nere vid sportfiskarna och det kostar 250 och då får du tillgång till en del sjöar. Men det beror ju på hur mycket du kommer vara här och hur mycket du kommer fiska.
    Men jag ska kolla det med båt.
    Mvh Marcus

Ursprungligen postat av BeBest
    Jag kommer att av och till vistas i Katrineholm och då även få tid till fiske. Nu undrar jag om det finns något tips att få om var man kan fiska, hyra båt och köpa fiskekort. Vi kommer främst att ägna oss åt traditinellt spinnfiske och eventuellt dragrodd/trolling.
    Börje
    ><))))> ETT GOTT FISKE FÖRLÄNGER LIVET <((((><

Kommentera

Ursprungligen postat av Sportfiske_macke
      Tjena tjena jag bor själv i Katrineholm och det går att köpa kort på dom flesta bensin Mackarna men dom jag vet är OKQ8 det finns ju två i stan. Trolling är inte tillåtet i någon av dom här sjöarna som jag vet. Men det finns Massor av sjöar att välja på det beror på hur långt du vill ta dig och om det är Gädda som gäller. Båt vet jag ingen som hyr ut men jag kan kolla upp det ner på Sportfiskeklubben. Du kan ju även lösa ett medlemskap nere vid sportfiskarna och det kostar 250 och då får du tillgång till en del sjöar. Men det beror ju på hur mycket du kommer vara här och hur mycket du kommer fiska.
      Men jag ska kolla det med båt.
      Mvh Marcus
      Tack för tipsen! Jag är väldigt sugen på gös men andra arter är lika välkomna. 250:- är inget att bråka om. Har du någon uppfattning om fisket i Kolsnaren?
      Börje

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
        Tack för tipsen! Jag är väldigt sugen på gös men andra arter är lika välkomna. 250:- är inget att bråka om. Har du någon uppfattning om fisket i Kolsnaren?
        Börje

Jodå min Farmor och Farfar har stuga och Båt där och har fiskat där en del och sjön sitter ju ihop med Viren också och det har tagit många Gösar där och fina Gäddor.
        Det är en fin sjö.
        Men där ingår inte fisket i Medlemskapet i Katrineholmssportfiskare för det ligger i Vingåkerskommun men jag kan kolla upp det med med priser. Sen finns ju Tisnaren men den ligger en bit bort. Bortan för Vingåker. Du kanske har hörttalas om den sjön och där finns det också fin fisk men det kanske blir lågt att åka men jag ska ner till klubben i kväll så jag ska kolla upp det.
        Mvh Marcus

Kommentera

Du kan även köpa fiskekort på presbyrån och fiskeaffären.

Kommentera

Tjena tjena nu har jag kollat up saker och ting.Fiske kort i kolsaneren och Viren.
            3 dagars kort 50:-
            4 veckors kort 150:-
            hel år 350:-
            Sen kunde man tydligen hyra båt och motor vid Båsenberga Konferensanlägning. Det ligger i vingåker längst upp i kolsnaren men det vet jag ej vad det kostar men det är bara att ringa. Är det något mer så fråga.

Kommentera

Tack ska du ha Marcus. Snackade även med Adde idag. Jag har skaffat en folder om de vanligaste fiskevattnen i Sörmland.
              Börje

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
              20 svar
              2 661 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg skyler
              av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
              0 svar
              193 visningar