När är fisket bäst i Norrland? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

När är fisket bäst i Norrland?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• När är fisket bäst i Norrland?

Jag ock en porlare planerar att åka upp till de östra delarna av Norrland för att prova på ädelfiske efter harr, öring och röding (UL-fiske). När på sommaren är det bäst fiske efter ädelfisk? Vi tänkte inte åka så väldigt långt norrut...

Jag är väldigt tacksam för svar.

Norrland är stort... specificera lite närmare..

Kommentera

Håller med föregående talare, 'norrland' är ju mer än halva Sverige.

Kommentera

Ursprungligen postat av truttakungen
        Norrland är stort... specificera lite närmare..
        TACK! Äntligen någon som förstår!
        [FONT="Palatino Linotype"]Speci-Matcher[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Kolnej
          Håller med föregående talare, 'norrland' är ju mer än halva Sverige.
          Det vet iaf inte väderpresentatörerna om...!
          Typ: "I Sydvästra Sverige blir det regn, medans sydöstra Sverige får mulet med någon regnstänk. Göteborgstrakten får mest mulet med en stänk regn. Stockholmstrakten får regn men troligtvis så lättar det under dagen och sol kan tänkas. Och sist, Norrland får regn!
          [FONT="Palatino Linotype"]Speci-Matcher[/FONT]

Kommentera

så sannt så odde... ja du bör berätta om du ska tll umeå trakten eller tårneå trakten eler luleå trakten..lite svart annars då det skiljer typ 3 veckor på våren från umeå till torneå säkert om man sere så.. men i varje älv så haru oftast ett fint bestånd av harr. men specificera dig så ska nog vi kunna smussla fram nått vatten åt dig!

Kommentera

Här:

Vi har planerat vilka fisketvatten vi tänkt besöka, men inte när...

Edit: Det tänkta området
              Bifogade filer

Kommentera

Lite tips: Gimån runt Albacken där finns det fina öringstjärnar oxå.
                Ammerån i de olika forsarna. Om inte kan ni åka mot Östersund o fiska i Hårkan och Långan bra harr/öringsfiske.
                Runt Sundsvallsskogarna vet jag massor av vatten med Öring/Röding i

Kommentera

Ursprungligen postat av Clas
                  Vi har planerat vilka fisketvatten vi tänkt besöka, men inte när...

Edit: Det tänkta området
                  Tydligen inte bara vädertöserna
                  sigpic

Kommentera

Nu brukar jag inte fiska ädelfisk speciellt ofta, men när jag gör det blir det oftast i juli. På din karta ser det ut som att du kan tänka dig att åka upp till Örnsköldsviksområdet, och i så fall kan du kolla på den här sajten för lite info och tips om olika vatten i kommunen. Och får man tro "årsfiskecirkeln" som finns på sajten så är just sommaren en bra tid för ädelfisk.

Och för fiske i södra Norrland i största allmänhet kanske du kan hitta något användbart på den här sajten med.

Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X