Metplats i lödde å/kävlinge å - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Metplats i lödde å/kävlinge å

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Metplats i lödde å/kävlinge å

Hej!

Någon som känner till var i Lödde å / Kävlinge å det går bra att meta från land. Siktet är inställt på id, mört, braxen, sarv och abborre men det finns väll i hela ån. Det viktiga är att det är hyfsat lättillgängligt då jag bär med mig en massa grejor då jag skall meta. Alla tips är välkomna! , är ju ganska segt att behöva lägga de första timmarna av en heldag på att bara hitta ner till vattnet.

Tight lines!

Okej nu vet jag inte alls hur bra fisket är där efter de arterna men runt kraftledningarna finns där ju två ställen där jag fiskat från land.

3 och 4 syftar jag på.

3 brukar vara knepig o komma ner till eftersom det alltid är så jävla mycket vatten i hagen.
    4 är jäkligt lättåtkomlig, eller jag brukar stå vid båtarna men jag vet inte ifall man får det egentligen...
    Hoppas jag kommer ihåg rätt nu annars ber jag så mycket om ursäkt
    varför nappar det aldrig?

Kommentera

3an är het om du har med dig 2 par stövlar (ett transport och ett att fiska i), kan nämligen vara så mycket sump/gyttja/vatten i hagen att du får vatten in genom stövlarna (ovanifrån)

Men har du med 2 par kan du ju alltid byta och slipper på så vis frysa. Själv har jag utstått en hel del kyla för fötterna när jag fiskat där i kängor och tänkt "de borde va torrt nu". hur som helst frös jag om fötterna i 6-7 timmar. inte att rekommendera om man vill fiska effektivt.
      /Lazinko

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
      X