Hossmo - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hossmo

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

tjoho...

Vilken hysteri det är med Hossmo alltså. Förlorar inte fisket lite av sin tjusning när man får trängas med så mkt folk och då fiskarna är uppgödda av en jäkla massa mäsk? Det måste ju finnas outforskade vatten som hyser stor fisk. Personligen har jag inte hittat något sådant än, men tycker att "vägen fram är en del av målet".

Synpunkter på detta? Mvh

Kommentera

Jag såg brax på ett ställe i våras som jag ska testa i vår .... men jag är brax oskuld så jag väntar mig inte för mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Numse
        Hm, ok.. tack för svaren. Någon som har erfarenhet av svartån och emån då? Får man fiska där året om?
        Emån på de övre sträckorna norr om Högsby upp till Vetlanda får du nog fiska året om vad jag vet. Färnafiske kan vara riktigt bra på hösten oxo ibland. Svartån vet jag bara av andra fiskare att det kan vara riktigt givande både för sarv och färna på hösten. Jag själv kör bara vårfiske där. Oktober tar jakten över för mig. Sen behöver du inte trängas heller!!

Kommentera

Tack för d snabba svaren.

@Peter Larsson
          I första hand var det stor braxen, men nu sket det sig med hossmo så jag tror det blir färna istället. Jag vet inga andra ställen, där man får fiska, som håller mycket stor braxen. Vet du?

@Ramon Dekker
          Jo, så sant, jag visste inte att det var så trångt.

@mika
          Okay, tack för tipset. Jag tror att det blir ett svårt val mellan Emån och Svartån. Om det varit tidigare på året så hade jag släpat alla till Emån p.g.a. Sutarna men nu är det ju som sagt Färna vi får sikta in oss på!
          Bloggen | Portfolio

Kommentera

ett tips...

Mjörn är ett vatten som håller ganska stor braxen faktiskt. Det tas ganska regelbundet fiskat över 4 kg där tror jag, men jag vet inte hur fisket är såpass här "sent" på året.

Kommentera

Jag har mjörn 500 meter från huset, och det är mycket svårfiskat efter braxen iaf under sommaren, hösten vet jag inte så noga.
              Bloggen | Portfolio

Kommentera

Hur sent på året kan man fiska brax ungefär?
                När går dom in i dvala?
                På jakt efter 15+

Kommentera

@Rassie
                  I princip så länge isen inte ligger. Dock kanske det går när den ligger också men jag tror inte det
                  Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ok det låter kul ,,har knappt blivit något Braxenmete sedan Svartån i somras.
                    Så det får la bli lite snart då. isen ligger ju ej på länge
                    På jakt efter 15+

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X