hotspots i umeå i maj - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hotspots i umeå i maj

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hotspots i umeå i maj

Hej!
    Tänkte ta mig upp till Umeå vår i fiske på STOR fisk är det någon som har några tips för en novis?
    Svärfar har stuga i Ratan och där tänker jag bo.

Hade tänkt mig att antingen använda ett enhands flugspö eller så gå med ul spinn, är det rätt? Man kanske måste ha nya tyngre grejor?

Hoppas på lite hjälp

Stor fisk? Vad för stor fisk? Allt som går att fiska nu är lake
    Älven är frusen. Ska du ha nå gädda eller hö får du fara ut till havet men... inte riktigt lätt att hitta av dem.

Kommentera

Lalallaa i vår? Du va ute i god tid.. I vår tar du med enhandsspöt sen drar du harren i vindelälven och gäddan och HÖ'n i umeälven. Finns miljarders bra ställen. Far in på blixtsport så hjälper de dig med fiskekort och visar på kartan vars du ska fara.

Kommentera

Ursprungligen postat av 35g ATOM
        Hej!
        Tänkte ta mig upp till Umeå vår i fiske på STOR fisk är det någon som har några tips för en novis?
        Svärfar har stuga i Ratan och där tänker jag bo.

Hade tänkt mig att antingen använda ett enhands flugspö eller så gå med ul spinn, är det rätt? Man kanske måste ha nya tyngre grejor?

Hoppas på lite hjälp

ska du ha fin gädda på våren är det riktigt bra i skeppsvik eller i bygdeå och de ställena är inte långt från ratan heller,sen har du ju rickleån med inte att glömma
        Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare

Kommentera

Ursprungligen postat av Rödingen
          ska du ha fin gädda på våren är det riktigt bra i skeppsvik eller i bygdeå och de ställena är inte långt från ratan heller,sen har du ju rickleån med inte att glömma

Ja, precis..skeppsvik är att rekommendera, speciellt just i mynningen.

Kommentera

Man tackar för tipsen!

Har väll inte direkt tänkt mig att fiska gädda, nog för att det är en trevligt fiske men det kan jag göra nere hos oss i Uppsala. Hade tänkt mig öring/ lax...
            Blixsport är stället att ta reda på info, har vart till sportbutiken i Robertsfors i somras och snackat med honom men då var det inget vatten i Rickleån. Det var då jag rekade lite på Rickleån's fångstrapporter och kom fram till att det verkade vara hetast i maj...kan det stämma?

Kommentera

Ursprungligen postat av 35g ATOM
              Man tackar för tipsen!

Har väll inte direkt tänkt mig att fiska gädda, nog för att det är en trevligt fiske men det kan jag göra nere hos oss i Uppsala. Hade tänkt mig öring/ lax...
              Blixsport är stället att ta reda på info, har vart till sportbutiken i Robertsfors i somras och snackat med honom men då var det inget vatten i Rickleån. Det var då jag rekade lite på Rickleån's fångstrapporter och kom fram till att det verkade vara hetast i maj...kan det stämma?
              maj/juni är helt ok sen blir det bra till hösten igen

Kommentera

Du kan ju även prova att fiska öring i umeälven, på röbäcksvattnet endast från lanf iof.
                Fiskepolis

Kommentera

Ursprungligen postat av Flore Visa inlägg
                  Du kan ju även prova att fiska öring i umeälven, på röbäcksvattnet endast från lanf iof.
                  det är inget dåligt tips

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                  20 svar
                  2 658 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg skyler
                  av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                  0 svar
                  192 visningar