Tips kring Kungsbackaån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips kring Kungsbackaån

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips kring Kungsbackaån

Jag har fiskat lite i Kungsbackaån, några gånger, men aldrig fått nån fin abborre. Finns det någon här, som har fiskat mycket i Kungsbackaån, så är jag väldigt sugen på att följa med på en liten "guidning" =)
    Vart och när ska man stå och fiska abborre?
    Ska man meta/jigga? Hur och med vad?
    Allmänna tips?

är inte säker men tror det är förbjudet just nu p.g.a. av havsörings/laxlek
    På jakt efter 15+

Kommentera

Som Rassie säger är det förbud 1/1-1/4. Prova annars med mask, bara botenmete med ett mindre sänke eller "jigga" försiktigt hem masken över botten. Jag har fått en del fina borrar där men det är inte varje gång det nappar, man får ha stort tålamod
      Vill bara fiska hela tiden......

Kommentera

Just nu är abborrfisket förbjudet, börjar igen samtidigt med öringfisket 1:a april. Mitt tips är att fiska mulna blåsiga dagar med västvind när det inte har regnat på ett tag så vattnet blivit grumligt, det brukar ta död på fisket direkt. Vår ganska omgående efter premiären och september tom november är rätt tid på året. Levande tångräka är mitt favoritbete, mört funkar också, jigg är bra vissa dagar men har aldrig funkat för mig. Tänk på att vara försiktig med storabborrarna, det är ett begränsat antal.

Kommentera

Jag har tagit en del borrar över kilot på både deadbait mete, mete med levande agn, tångräka/ mört. men bara några i själva ån. resten har jag tatt i runt hanals holme. det går stor gädda/borre/id däromkring dels pga att födotillgången är enorm och att vattnet är i princip bräckt! mitt tips är att du fiskar av sträckan från ishallen och hela vägen ut till utloppet!

Kommentera

kanske bara e så för mig men mete är gett mer än jigg. visst har man fått nåra på jigg också, men faan testa det du tror på och nöt så sitter dom där sen

Kommentera

Ne, innan 1:a april blir det ju inget fiske i kba-ån.

De som jag pratat med har mest gillat att bottenmeta med färska tångräkor, vid ishallen.
              Jag tror inte heller på jigg i ån, men i andra sjöar och ställn brukar det funka bra på borre för mig.

Jag har fått för mig att det är bra vid utloppet, är det mete där också isf?

Det var någon här som tipsade om hamntorget i kungsbacka och vid Willys, är det nåt att ha, det kanske inte är så härligt att stå inne i stan och fiska, så då blir nog ishallen bättre, ska nog börja gymnasiumet där också, så det blir ju nära ner till ån =)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X