Nybroån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybroån

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nybroån

Hej. Någon som hr fiskat där i år, eller har andra tips om stället? Vi skall dit senare i vår, och behöver lite matnyttigt. Det jag är mest intresserad av är djupet i allmänhet?
    Nån som ser kan väl skriva några rader.
    go fish

Ursprungligen postat av hjösen Visa inlägg
    Hej. Någon som hr fiskat där i år, eller har andra tips om stället? Vi skall dit senare i vår, och behöver lite matnyttigt. Det jag är mest intresserad av är djupet i allmänhet?
    Nån som ser kan väl skriva några rader.
    skall ni fiska fluga eller spinn?
    om vattenståndet är normalt i ån så räcker det med intermediate, om inte så behövs tyngre grejer, finns rätt så många djuphålor som kan vara trevliga att komma ner i så att ett par snabbsjunkande linor vore bra att ha med sig, brukar själv ha bäst fiske med svarta förtyngda borstmaskar på senvåren i dom sydskånska åarna, ett hett tips är att testa skivarpsån när du ändå e nere om i dom trakterna, mycket fisk i i en å som är ungefär i samma storlek som skivarpsån eller lite mindre
    http://www.screamers.se

Kommentera

metoder

jag hade tänkt flugfiska. Men om det är så högt vatten som jag har hört att det är, så kanske man ska fiska spinn? OM det nu är tillåtet, vilket jag inte kan se någonstans att det är!? Är det någon som vet, så berätta gärna.
      go fish

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
      X