Emån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Emån

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Emån

Är det nån som har nån erfarenhet av Grönskogs fiskesträcka i Emån?

Blir isånnafall Septemberfisket efter havsöringen men beror på om jag har tid med det för det beror på hur hett höstfisket i Mörrumsån blir..
    [FONT=Verdana][/FONT]

jag har hört att de har funnits mal i emån, e de sant ???
    [FONT=Franklin Gothic Medium]José Cuervo & en kall Corona med en lime[/FONT]

Kommentera

Det finns Mal i Emån. Det fångas ganska många varje år vid bottenmete effter ål. Fast Malen är fridlyst och får "INTE" fiskas riktat effter. Inte heller får den vara med i registreringar och tävlingar mm.

Kommentera

Hat hört om de som sitter och metar "ål" med havsfiskegrejor i emån.. lite tråkigt....

Kommentera

Malen är riktigt sällsynt och spöfångsterna du snackade om ägde rum senast för några år sen skulle jag tro.
          [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Inte så sällsynt som du tror Tim, saken är den att fångsterna aldrig uppmärksammas

Kommentera

Originally posted by Foppa
              Inte så sällsynt som du tror Tim, saken är den att fångsterna aldrig uppmärksammas
              Jag tror fortfarande på det jag sa
              [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Tim>> Du får tro vad du vill men varje år fångas det relativt många Malar i Emån av såkallade ålfiskare. Effter som man inte får rikta fisket effter malen så är det inen som vågar tala om det öppet. Dom som sitter där och försöker fånga malen vill bara fånga ett nytt PB. (Olagligt sådant). Malen förökar sig riktigt bra i ån och även stöd utsättningar utförs.

Kommentera

Originally posted by Quivertip
                  Tim>> Du får tro vad du vill men varje år fångas det relativt många Malar i Emån av såkallade ålfiskare. Effter som man inte får rikta fisket effter malen så är det inen som vågar tala om det öppet. Dom som sitter där och försöker fånga malen vill bara fånga ett nytt PB. (Olagligt sådant). Malen förökar sig riktigt bra i ån och även stöd utsättningar utförs.
                  Riktigt bra var ju o ta i annars hade den inte varit fridlyst.

Jo det är rätt tydligt på nilderm na sett på malar att det är riktat mot dom för vem har en två meter lång hemmagjord karpmatta till ålfisket?

Och gäddfisket är nog inte så hett där
                  [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Riktigt bra för det vattnet.. Det är nästan det enda vattnet i sverige. Finns ett par till ?.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X