Svartån? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartån?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Svartån?

Någon som har lust att dela med sig av ett eller flera färna ställen i svartån?
    Jag ska ditt imorron och skulle vara tacksam för tips som kan leda mej till drömfärnan över 1Kg. Gärna tips på vilket bete jag ska använda (har mask,maggot,räka,majs,bröd tillgängligt)

Tack på förhand // Älgen

Direkta platser som producerar färna tror jag du kommer få mycket svårt att få reda på tyvärr, det vill man inte dela ut hur som helst ;-)

Metoder

Bottenmete i strömmen med 30g sänke, 0,25mm tafs och krok i strl4. Passande beten är en stor bit (läs. golfboll) färskt franskbröd som krokas genom skorpan eller hel mer eller mindre skalad räka.

Ytmete med samma tafs och krok men helt utan sänke eller andra tyngder. Det bästa betet brukar vara franskbröd i varierande storlek. Ibland lönar sig mäskning med bröd, ibland inte. Men det lönar sig alltid att vara försiktigt vid vattnet.

Ut o ta dom nu !

// Anders
    gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

Tack för svaren.. Det löste sej endå Jag kom ju inte riktigt över 1kg, men nästan:P

Kommentera

älgen: alla sträckor uton den allra översta från sommen vid boxholm håller fin färna. Som du säkert vet så ska du leta efter dem i anslutning till vatten med snabb ström i. Fiske i gryning och skymning har visat sig överlägset. speciellt i svartån nu för tiden då de verkar blivit allt mer skygga efter många år av högt fisketryck. som anders skriver är vitt franskbröd av typ barkis ett dödligt vapen. Underskattat tycker jag är dock två feta daggmaskar. men kan va jobbigt med anann fisk då. bara att köra!
        Gör på mitt sätt, även om det kanske inte alltid är rätt

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
        X