Fiske i Ärlången (Linköpingstrakten) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Ärlången (Linköpingstrakten)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Ärlången (Linköpingstrakten)

Hejsan!
    La i min båt i Ärlången för ett par månader sedan...
    Sedan dess har jag och polarna krokat några gäddor, abborrar, gösar, ålar, aspar, id o mört... Det finns ju fisk i sjön..
    Vi har upptäckt att bottenmete mellan 22-23 funkar bra för gös o ål.
    Har provat alla drag i asken tror jag: wobblers, skeddrag, ytgående, poppers och spinnare... Även kastmete med löja och vanligt hederligt maskmete...
    Abborrarna verkar gilla ytgående bäst.

MEN!
    Jag tycker det hugger förbaskat dåligt, det är ofta vi kommer hem från en tur och bara krokat någon eller ett par fiskar (att jämföras med Hövern där jag och polaren lyckades få 24 gäddor på en eftermiddag (var väl lite extremt den dagen, men ändå))...

Så, till mina frågor...
    Vart och hur fiskar man bäst i ärlången om man vill kunna kasta efter gädda och abborre?

Nästa: Nere vid Sundsbron (i strömmen) vakar det något sanslöst, jag skulle tro att det är Asp som plaskar runt för vaken är inte lika aggro som gäddors. Däremot har vi inte lyckats kroka en enda av dessa gäckande läckerbitar... Någon som har några idéer?

Annars blir det ju bara vattenskidor i den sjön och då kan jag lika gärna flytta båten...

Tacksam för svar och tips!

Flyttar du båten kan du ju säga till, söker båtplats där! Eller om du vet något ställe..

Off topic, sorry!

Kommentera

Ursprungligen postat av Zapper Visa inlägg
      Hejsan!
      La i min båt i Ärlången för ett par månader sedan...
      Sedan dess har jag och polarna krokat några gäddor, abborrar, gösar, ålar, aspar, id o mört... Det finns ju fisk i sjön..
      Vi har upptäckt att bottenmete mellan 22-23 funkar bra för gös o ål.
      Har provat alla drag i asken tror jag: wobblers, skeddrag, ytgående, poppers och spinnare... Även kastmete med löja och vanligt hederligt maskmete...
      Abborrarna verkar gilla ytgående bäst.

MEN!
      Jag tycker det hugger förbaskat dåligt, det är ofta vi kommer hem från en tur och bara krokat någon eller ett par fiskar (att jämföras med Hövern där jag och polaren lyckades få 24 gäddor på en eftermiddag (var väl lite extremt den dagen, men ändå))...

Så, till mina frågor...
      Vart och hur fiskar man bäst i ärlången om man vill kunna kasta efter gädda och abborre?

Nästa: Nere vid Sundsbron (i strömmen) vakar det något sanslöst, jag skulle tro att det är Asp som plaskar runt för vaken är inte lika aggro som gäddors. Däremot har vi inte lyckats kroka en enda av dessa gäckande läckerbitar... Någon som har några idéer?

Annars blir det ju bara vattenskidor i den sjön och då kan jag lika gärna flytta båten...

Tacksam för svar och tips!
      Hör med Richtermo, han kanske bjussar på något.
      Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Ursprungligen postat av TIMPA Visa inlägg
        Flyttar du båten kan du ju säga till, söker båtplats där! Eller om du vet något ställe..

Off topic, sorry!
        Ring till sturefors gods (eller maila jakt@stureforsgods.se) de har säkert någon plats över någonstans...
        Kan vara att Grebo Båtklubb har plats över också...

Kommentera

Ursprungligen postat av Brunte Visa inlägg
          Hör med Richtermo, han kanske bjussar på något.
          Richtermo!! Jag är desperat här
          Har du några tips?

Kommentera

jag fiskar i Ärlånge och har oxå fått ganska dåligt med fisk faktiskt..bara små gäddor typ...6 kg som störst..o asp på 4.7 kg..men annars rätt dåligt...nån som vet vart man ska ta gösen???..Är tacksam för svar

Kommentera

Gösen ska du ta mellan Första ön( utanför slotten) Vertical jiggning eller dragrod/trolling sen emot "kärring berget" (det höga berget) Det är gösgaranti!! Funkar även bra att fiska gös mitt på dagen , men Kvällen/ natten är bäst. Dock finns det inte så stor gös i ärlången och det är inte heller någon "Supersjö" för gös utan man får nöjja sig med 2-3 gös per kväll.

MVH

Kommentera

Hahaha Martin som guide skulle va nått

Kommentera

Ursprungligen postat av Zapper Visa inlägg
                  Richtermo!! Jag är desperat här
                  Har du några tips?
                  Hur har det gått ! Har det lossnat eller åker du vattenskidor i järnlunden istället ?
                  gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

Hur går det med fisket i Ärlången?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 659 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    192 visningar