Jag undrar över några bra vatten att pimpla främst då harr men även annat runt Umeå? Var in i en fiskeaffär och frågade svaret jag fick var i havet om det är någon is kvar där.... Ett bra svar tyckte jag. Havet är ju då inte någon stor plats som man behöver någon karta till. Är väldigt tacksam för förslag.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskevatten runt Umeå?
Collapse
X
-
Det är många som pimplar harr kring holmön, tror det är på södra sidan. På den gamla goda tiden när det var vinter vet jag folk som cyklade på skoterspåren dit ut, det är annars nästan ett måste med skoter, även om det går med skidor. Om du frågar specifikt om det på Blixt sport så kan det säkert ge dig närmare tips, sen är det ba kolla var de andra har varit. Annars är sörmjöle fint.
På vårvintern brukar det vara rätt mycke folk kring holmsund och pimpla sik, det kan de säkert oxå svara på var det är på blixt sport, om inte så kan du pm:a kan jag förklara. Det är väl det närmaste och mest lätttillgängliga. Haru tillgång till bil finns går det ju åka omkring nån fin dag och spana efter folk, Efter kusten norr om bygdeå finns det endel fina ställen.
Lycka till och var försiktig på vårisen.När drar vi?
Kommentera
-
BlixtSport har en del kartor hängande alldeles innanför dörren med en hel del fiskeplatser utmarkerade.
Men som sagts så pimplas den mesta siken och harren ute i havet och hela denna pimpelsäsongen verkar gå förlorad för de som gillar sik & harr.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera