Havsöringsfiske i Uppland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsfiske i Uppland

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöringsfiske i Uppland

Hej
    Är det någon som har några tips på Havsöringsvikar, där man kan fiska ifrån land ev. vadbart en bit. Tänkte mig längs Upplands kusten? Ifrån Älvkarleby ner till Norrtälje...
    //Melker Bäckman

Det vanliga svaret brukar vara singö sund. Peronligen har jag aldrig fått något där. Jag har fiskat en del runt östhammar men det var en tid sen. Och det var med båt dessutom. återkom gärna med rapport! Jag flyttade nyligen tilbaka till Uppsala efter en tid i srockholm. Jag kommer att sakna fisket i stockholm, Uppsala är ju ganska begränsat i jämförelse.

Kommentera

Melker: Det finns en del platser som du kan testa. Billudden strax söder om Skutskär en en naturskön plats som kan leverera fin öring. Personligen har jag än så länge bara fått "sprallisar" där. Väddökusten är relativt lättåtkomlig med flera fina platser. tidigare nämda Singösund funkar vid nordostligvind, pröva även området runt Nothamn, Barnens Ö (utsidan, mot ålandshav). Egentligen kan du kika på en karta och välja ut grundare sydvända vikar och testa dej fram. Prova gärna på eftermiddagarna då vattnet värmts upp. Även trista lerbottnar kan fungera bra denna tid så stirra dej inte blind på klassiska havsöringsbiotoper.
      Vadare är egentligen inte nödvändigt på Väddö, men kan vara en fördel vid vissa passager.
      Själv fiskar jag mest öring på Gotland och i jämförelse är Roslagsfisket bistert ;-)

Kommentera

Tack... Återkommer med rapport när fisket blivit av...
        //Melker Bäckman

Kommentera

Bläddra igenom fotoalbumet finns en del HÖ ifrån Väddö där...
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ja dalävlsmynningen är ju ett hett område, bra för flugfiske har jag hört. Väddö och singö är väl klassiker för vissa. Där emellan äre många för mig okända områden som på sjökort och karta ser lovande ut men som jag inte provat eller hört något om (fågelsundet/ängskär har folk varit till och fått men om det är bra...). Hört att det finns ställen kring forsmark (kallrigafjärden) också men jag har inte provat själv ännu.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
            20 svar
            2 665 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg skyler
            av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
            0 svar
            195 visningar