Fiske på Mauritius - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske på Mauritius

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske på Mauritius

Hej!
    Tänkte höra med någon om den vet om hur fisket är på Mauritius?
    Nån som varit där eller på nått liknande ställe?
    Ska kolla runt lite nu för att hitta lite info om fisket där.

Kom gärna med tips på hemsidor och liknande.

Mvh
    Douglas
    http://www.sportfiskare.blogg.se

Ingen som vet något?

Kommentera

Jag googlade för ett par år sedan och det är som sagt rätt dyrt att fiska där. Iaf om du ska ut och fiska efter stort. 10.000/dag. Jag har inte varit där så kan inte svara på hur det funkar och vad som gäller tyvärr.

Tror det finns en som heter JohanP här på forumet, han har björnkoll på big game har jag fått för mig :-)

Kommentera

Jag har ganska bra koll på Big Game och Mauritius är rankad som ett toppresmål för Big Game men har kommit bort något över de senaste 10åren då allt fler destinationer dykt upp. Jag har själv aldrig fiskat där men jag fiskade med en Kapten i Thailand som fiskat där och en kompis har med fiskat där.

Priserna är ganska höga för fisket på Mauritius precis som resa dit och vara där men det finns destinatoner i världen som är betydligt dyrare. Man får räkna runt eller över 5000/dag beroende på vilken typ av båt man väljer. Såg att någon båt har ett pris på 520 US-dollars/dag men det låter för billigt för vara sant. Förmodligen en dåligt uppdaterad Websida, men man kan ju álltid mejla dom.

Mauritius är mest känt för sina enorma Marlins, både svart och blå marlin men har en stor artrikedom med stor gulfenad tonfisk, wahoo, olika hajarter och det mesta inom storvilt.
        Det negativa med Mauritius är att ,det jag har uppfattat det som, kan gå väldigt långt mellan huggen. Vissa platser man fiskar finns det i princip garanti för bra fiske, inte på Mauritius men hugger det kan det vara stort, riktigt stort. Sedan har jag sett dagar där dom fångat mycket och stort med.
        Här finns defenitivt möjligheter att fånga drömfisken så ska du dit och har pengar till det så hoppa på en båt, dröfmisken på över 500kg simmar härute.
        Är det en renodlad fiskeresa hade jag kanske tittat på andra resemål.
        Några länkar med

Kommentera

Hej!

Mauritius var för kanske 10-15 år sedan ett fiskeparadis. Tyvärr sålde man fiskerätten...
          Fisket är inte vad det en gång var och räknas inte längre till de hetare platserna. Dock fångades ett nytt världsrekord på blue marlin 80 Ibs lina förra eller förr förra året på Rodriges Island, en ö bara ett hundratal sjömil från mauritius. Så området producerar fortfarande stor fisk.

Har inte själv varit där men det finns ett antal platser jag skulle välja före mauritius.

Mvh
          Johan P

Kommentera

Okej! tack för svaren.
            Låter lite dyrt med 10000 för en båt, är igen fiske resa utan tänkte mäst höra om det gick bra att fiska där och så.
            Tänkte tillbringa en eller nån dag till lite fiske och var lite intresserad av hur det var där.
            Men blir nog inte någon jakt på de stora om det är så dyrt men man blir ju sugen om det gömmer sig 500kg klumpar i djupet.

Men har ni någon koll på om man kan fiske från land där då?
            Flugfiske skulle vara roligt!

Mvh
            Douglas

Kommentera

Tänkte skriva att jag var där för ett par år sedan, sen insåg jag att det var över 8 års sedan, fan vad tiden går snabbt.
              I vilket fall var vi inne på lite BG-fiske då och en av båtägarna försökte ragga upp oss i princip varje dag. Blev dock aldrig av men priset vill jag minnas var ca. 1000 kr/person. Kommer dock inte ihåg förutsättningarna, dvs om priset gällde en halvdag eller om det kanske var fler som skulle med på samma båt. Tror dock det var en heldag då det var ett par timmars transportsträcka. Vi blev garanterade tonfisk och lite annan fisk men det får man väl alltid? Detta var i november och det var tydligen inte högsäsong för Marlin-fisket men det var båtägaren ärlig och erkände att chansen att få en Marlin var liten. På 4-5 dagar var det bara en båt av 5-6 st som lyckades dra en liten Marlin, gissa vilken båt som tog den och vem som fick några gliringar?
              Båtarna låg precis bredvid stranden och båtägarna gick runt på stranden och sålde turer där vi var. Det var inga problem att boka en tur en/två dagar innan på den tiden.
              Landfisket vet jag inget om mer än att där fanns klippor så det borde gå att köra lite Rock-fishing á la Rex Hunt.
              Senast ändrad av Manil; 2008-05-13, 18:45.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X