Simrishamn? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Simrishamn?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Simrishamn?

Hallå! Ska köra ner min mormor o morfar till Simrishamn för dom kan inte flyga eller köra bil! Dom har sina släktingar kvar där nere.
    Har varit där nere en hel del som liten men bara fiskat lite strömming.
    Så nu undrar jag vart o vad jag ska fiska efter när jag kommer ner!
    E inte intreserad av trolling!
    Finns det någr åar som man kan spinnfiska i eller ska man bottenmeta i hamnen ?
    Fisket får inte finna så himmla långt ifrån Simrishamn då det inte e gratis o åka den där djäva bilden längre!
    Hoppas det finns någon vänlig själ som kan hjälpa till med lite tips!
    Mvh/Vilden

på den sidan känns det som trolling eller torskfiske är alternativet, kanske köra lite havsöring vid stenshuvud? där är sjukt fin natur iaf..jag hade nog kört på stenshuvud eller haväng och då satsat på havsöring, även om du går boom så kommer du endå njuta då det är sjukt jävla nice där..
    Pissar hästen när han vill?

I'm the

Kommentera

Tror det går en turbåt som du kan åka ut med och fiska torsk om de inte bara kör under högsäsong. Annars kan du i och från hamnen och däromkring fiska öring (kvällen och sådär nu du vet), torsk, Plattfisk! och givetvis groteska mängder id i ganska fina storlekar!

Jag skulle nog rekomendera bottenmetet efter plattifsk från pirarna, då lär du fånga torsk också om de är inne. har haft riktigt hett fiske på Österlen i maj-juni efter plattfisk och även hela sommaren. Id testade jag nån timme i helgen och de var i full gång, fick 7 st upp till 2.2 kg. Flytbröd är inte helt fel på dom
      Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

ja, hamnen på kvällen finns det groteskt med fisk, brukar köra i kåseberga men det finns i simrishamn med kan jag garantera ,..
        Pissar hästen när han vill?

I'm the

Kommentera

Ska åka ner v.29 så det e ett tag kvar! Har varit ganska många gånger vid Stenshuvud men inte fiskat där!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
          X