Insjöar i Bohuslän? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insjöar i Bohuslän?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Insjöar i Bohuslän?

Undrar om det är någon som vet om det finns någon sjö i Bohuslän där man kan fånga t ex Ruda, Karp, Braxen mm. Hade tänkt att prova på något nytt.

finns en karp sjö i brodalen när man kör mot Lysekil

Kommentera

Vet du vad sjön heter?

Kommentera

nej tyvärr : /

Kommentera

Gå till http://www.lysekilssportfiskeklubb.nu/ kolla under fiskevatten här finner du vilka arter och vem som får fiska. Bästa karpvattnet måste man vara medlem för att då fiska i.
          Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
          Nu även blog på gylta.blogspot.com
          Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Karpvatten i bohuslän

Hällers myr heter vattnet, och är en liten damm som lysekilssportfiskeklubb arenderat i evigheter, i dammen finns mycket fjällkarp med " " över mycket. Karpen har förökat sig själv i dammen.Vanligaste storleken man får på krok är runt 7-9kg 2007 fångades två över 13kg tråts att knabt något fiske bedrivs i sjön.
            Karpen är därför inte så nappvilliga på boilies men ändring på det är kanske på väg då intresset ökat efter nya karpvatten.
            För att få fiska i sjön ska du vara melem i klubben eller fiska ihop med någon som är medlem... Ett medlemsskap kostar 300kr och då får man hyra en stuga som är belägen tre meter från dammen där det finns fyra bäddar med ugn och spis.. Jag fiskar själv från stugan efter karp med bra resultat, förra året landade jag ca: 5 karpar runt 9-10 kg på fyra pass.
            vill du/ni ha mer info kan jag nås på 0704065882

MVH Patrik Emilsson

I skrivande stund sitter jag i stugan på karppass med dator och mobilt bredband

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X