Någon som fiskat i Baltak nyligen? Vattenföring? Resultat?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Baltak
Collapse
X
-
Ring Hökensåsshoppen för fångst och vattenstånd. Har varit pisslågt hela "sommaren" men nu sista veckorna har det regnat en del. Tippar på att det flyter förbi rel fort(mao det aer lågvatten atm), men alltid lurigt eftersom det finns en del stopp.Ursprungligen postat av greatdanne Visa inläggNågon som fiskat i Baltak nyligen? Vattenföring? Resultat?sigpic
-
Jag var hjälpledare på hökensås kurs Ungdomsflugan förrförra veckan, och vi var en hel del i Baltak....Det var riktigt lågt vatten, men det fanns gott om fisk!! Mest fick dem uppe vid odlingen och precis nedanför bältebergabron..!! Det var en del Gul Forsslända som kläckte då också..Fishing4life
Kommentera
-
Tänkte meddela för eventuellt intresserade att det fortfarande är lågt vatten i baltak. Det intressanta i det hela är att jag var där igår och hade suveränt fiske. Mkt regnbågar i farten mellan klockan 18-20. Säkert senare med men sen åkte jag vidare.
Beträffande storleken så låg de mesta på mellan 6 hg - 1,5 kilo. Alltså fler men mindre fiskar som sig bör när det är varmt i vattnet. Tog mest på torrflugor av allehand slag tex klinkhammer, e-12 mm mm.
Mvh fiske furre
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera