Måsnaren i Södertälje - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Måsnaren i Södertälje

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Måsnaren i Södertälje

Var ute igår den 4/8 på en tur o tog denna fina madam på en 21 cm butch från prologic. Vägde 6 kg jämnt. Är intresserad av att höra om fler av er provat måsnaren, om det finns större gäddor där att ta. Var med när en kompis tog en gädda på 7,7 där för ett par år sen, men i övrigt har jag inte hört om så många större gäddor där. Vill ju gärna höra om ni tagit nåt på butchen själva med.
    Bifogade filer

Trevlig liten sak! =)

Hur ser sjön ut? Vad finns de för fisk?

Kommentera

Mestadels dybotten, inte så djup, kanske 5 meter som mest. Mycket gädda o gös.

Kommentera

Där ser man, inte alls långt från mig så kanske ska ta mig över nån gång

Kommentera

Fiskekort som gäller va?

Skulle vilja veta nånstans bra där man kan fiska från land i S-tälje, Utan fiskekort.

Kommentera

det finns ett bra ställe vid östertälje vid ågesta verket eller vad det heter fått massor med hugg men det är abborrar då som har huggit

Kommentera

Ågestaverket (gamla kärnkraftverket) ligger i Huddinge (Vidja) när Orlången. Rätt långt från Östertälje eller hur ?.
              Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av martin1991 Visa inlägg
                det finns ett bra ställe vid östertälje vid ågesta verket eller vad det heter fått massor med hugg men det är abborrar då som har huggit
                Tror du menar Igelstaverket. Det ligger i södertälje.

Kommentera

Måsnaren

Har fiskat en hel del i den sjön under se sista åren, och det stämmer att det är bra fiske i den, iaf om man ser till gösfisket. Gäddfisket är väl lite sådär, väldigt mycket fisk kring kilot med enstaka större exemplar. Som ett exempel på detta har jag tagit hundratals kring kilot och sen en ensam gigant på 8 kilo..däremellan verkar det vara ett glapp, inga mellan 2-4 kg..dock skall det sägas att dessa gäddar har varit en bifångst vid gösfiske då jag trollat, så något riktat fiske har det inte handlat om. Om man satsar på större gädda skulle jag nog välja något annat vatten, antingen i skärgården eller i andra större insjöar i närheten. Men som gösvatten är det helt OK, medelvikt kring 2-3 kg, och man får sällan något runt kilot. Fisket efter gös är som bäst strax efter islossning till slutet av juni. Efter detta blir sjön alltför grumlig och sommarfisket i sjön har jag inte funnit speciellt givande. Däremot tvekar jag inte på att man kan ha ett bra höst gösfiske i sjön om man använder sig av rätt metoder, men detta har jag inte testat tillräckligt än för att kunna ge en rättvis bedömning
                  Om det blir dubbelhugg i min båt stämmer man obligatoriskt upp i nationalsången och tar en prisa snus(2006)...dock får man nog lov att ta en prisa nikotintuggummin nu för jag har precis slutat upp med eländet..(2007)
                  Eller så skiter man i det och tar en prisa snus som en riktig karl, är nere i träsket igen (2008)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                  20 svar
                  2 665 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg skyler
                  av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                  0 svar
                  195 visningar