gäddfiske runt Oknö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gäddfiske runt Oknö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gäddfiske runt Oknö

Undrar om det finns någon som har några bra tips på fiske runt Oknö i höst.
    Tänkte tillbringa några helger där.
    Fiskar mest själv i insjöar men tänkte börja kust fiska i höst.

Finns en del tunga namn här som säkert kan hjälpa dig.

Rudan, Jenk och inte att förglömma Gös Jonas.....

Kommentera

Varit ett par ganger pa Okno med ett gang. Har haft alltifran segfiske till riktigt bra fiske. Oftast riktigt bra. Svart att ge exacta platser men generellt har fisket varit bra riktigt grunt. 0.5m-1.5m pa senhosten. Langs kanterna nastan inne i monsteras har det varit bra. Timmernabben har ocksa varit bra.

Kommentera

Större delen av min uppväxt hadde vi båten på Oknö.. Fram till 1995 var fisket helt suveränt.... 1994 synde en 14.8 kg fisk insidan på båten.. 10 kg fiskar var absolut inte "ovanligt"

1995 eller 1996 flyttade vi båten en bit söderut. Detta då vi tröttnade på eviga inbrott. Pluss att hela området fullständigt invaderades av husbilsekipage med stora frysboxar varje höst/vår. Från 1995 till 2005 har fisket varit "kasst" Men tycks nu har återhämtat sig.. Om vi sköter oss, så är det inte alls omöjligt att fisket kan bli va det ha varit igen.

Lycka till..

//Abel
        http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Abelsson vi har haft bra fiske redan innan 2005, i itt tycke ett av de allra bästa omådena.
          Dessutom varierat fiske. Precis som Jenk skriver har vi fått massor av fisk grunt.

Kommentera

Fina fisken där uppe ibland Men som överallt och för det mesta så är det periodvis.
            Nöta o blöta i tim brukar ge resultat på de större madamerna !
            RODDAN

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
              Abelsson vi har haft bra fiske redan innan 2005, i itt tycke ett av de allra bästa omådena.
              Dessutom varierat fiske. Precis som Jenk skriver har vi fått massor av fisk grunt.

Efter att vi flyttade båten, så blev det bara sporadiska "provfisken" ett par ggr per år.. Så visst.. att fisket va kasst 2004 kan jag inte gå i ed på..

Min dåvarande styvmor har ett rätt stöddig svit .. 8 gäddor på 8 kasst. Största på 9,XX?? Dessa togs från land på en av de mindre badplattserna, en tidig vår. Kommer inte ihåg vad wobblern heter, men den är en kopia på en gädda. ca 10-12 cm lång. Tror den har utgått nu..

På samma badplatts vid ett annat tillfälle, bevittnade jag när den sista ankungen i i ledet blev slukad av en hungrig madam..

Sjön låg helt bleke och jag låg å gottade mig i vårsolen.. Familjen anka kommer simmandes med ett pärlband av små gula ungar.. Plöttsligt ser jag hur "havet höjjer" sig bakom den sista, och sekunden efter försvinner den i en virvel... Maffigt..!!

//Abel
              http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X