Luleå Skärgård - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Luleå Skärgård

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Luleå Skärgård

    när, var, hur?
    tänkte start en tråd om luleå skärgård för oss som fiskar där och utbyta lite erfarenheter

  • #2
    Luleå skärgård

    Problem
    Det här med att få fiskare att berätta i denna skärgård
    är som man säger på svenska SKITSVÅRT
    Men vi gör väl ett försök med den här tråden
    Öring har jag fiskat i sundet mellan Klubbviken o Likskär och Gäddvikströmmen
    Har hört om dom som fått nån i Tjuvholmssundet men det är sparsamt
    Det verkar som de beror på hur det blåser
    Som en äldre fiskare sa om älven går orörd (d.v.s vindstilla) genom sundet då kan det kanske finnas en risk att det lönar sig att prova (vad säger man?).
    Om man läser i detta forum om hotspots så verkar det vara mer pratsamma söderut
    En sak är säker. När det börjar var sån väderlek så att man hela tiden under fiskepasset frägar sig "varför stannade jag inte hemma och såg på tv".Då är Öringen på hugget.
    Jag ska forska vidare i ämnet
    Vi hörs
    Senast ändrad av sagejerk; 2008-09-25, 15:57.
    Dom ska upp

    Kommentera


    • #3
      tackar för tipset, Plottern är nu laddad med sjökortet och flytoverallen inhandlad så nu drar vi ut i regn och storm och fiskar
      jag kommer att lägga ut mina spots allt eftersom jag hittar dom.
      när jag var yngre och bodde på svartön så fiskade vi mycket fin gädda ute vid stensborg, och har varit dit i sommar också, men det är stendött sånär på några gäddyngel.

      Kommentera


      • #4
        bra tips är i skärgården utanför örarna och sundoms hållet
        andra mer nära tips är karlsvik kring tyskmagasinen.

        Kommentera


        • #5
          Tjena! Jag hänger gärna på ut imorgon mån eller tis och fiskar, bor inte här utan är bara på besök hos släkt. Har aldrig provat Lule skärgård men vore sugen att testa om man kan få följa med någon, borde ju gå att få fina gäddor där med nu. Har hört om alla öar och att den skärgården skall vara fin så borde ju finnas massor av bra ställen, jag är jättesugen men kan inte trakten och har inte båt där. Kollade med en kille faktiskt som hyr ut fina små båtar med motor och har inte råd att själv pröjsa 800 kr för att fiska själv en dag på ett helt okänt vatten, känns som en dyr trisslott.

          Har ni båt och viss lokalkännedom så borde vi tillsammans kunna hitta några bra ställen, någon gädda hittar man ju nästan alltid. Det är väl bara att vi trollar av och jerkar lite längs med de vassar och ställen som ser mest lovande ut. Jag fick tre gäddor igår i två små insjöar.

          Hör av er.

          Kommentera


          • #6
            hej
            som du ser är det kuling just nu, men dom har lovat lugnare väder till imorgon, och är det bättre ska vi ut och det är bara hänga med.
            jag pm:ar mitt nummer.

            Kommentera


            • #7
              Jag har fiskat en del utanför Örarna för några år sedan och fått gädda på drygt 8 kg eller nått sånt. Jag fiskade ganska djupt med jiggar och fick några över 5 kg.

              Dock så är ett stort problem här att gäddorna är otrevligt magra. 6 kg och 102 cm är ju inte direkt välgödd.

              Har hört talas om att det är mindre mat för fiskarna längre bort från älvmynningarna men det är dock inget som är verifierat på något sätt.
              Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

              Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

              Läs min fiskeblogg:

              http://blogg.fjallfoto.se

              Kommentera


              • #8
                Har varit ute och Jekat med Bonanza idag, kanonväder, och bra fiske och trevligt sällskap
                provade ett nytt ställe, Altappen mot Lövskärsidan inne bland kobbarna, Position,RT 90: 1801426 7286750
                inte dom största slemgurkorna, men dom var många och högg som tokar
                och alla är återbördade varsamt för tillväxt

                Kommentera


                • #9
                  Instämmer, en härlig dag helt enkelt, Luleå skärgård var fin.

                  Det får vi göra om, tackar och du får gärna komma till Östersund och fiska med. Verkar vara bra harrfiske i Jämtland nu, fick 16 harrar sist och har aldrig fiskat harr innan, rätt bra premiär. Tackar även för tipset om fiskerean, var där och hittade lite saker till både mig, tjejen och en polare. Han visste inte heller om rean och var dessutom sjuk så han var jätteglad att få köpa lite grejer med 30 procent rabatt.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Erguwi, 2008-07-25, 14:35
                  32 svar
                  13 268 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg DuffelDad  
                  Startad av v_skogh, 2008-09-17, 14:45
                  106 svar
                  14 816 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Dizzad
                  av Dizzad
                   
                  Startad av Young Waterfoot, 2023-05-20, 17:36
                  5 svar
                  612 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Cosmoz 08  
                  Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                  3 svar
                  270 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Caben
                  av Caben
                   
                  Arbetar...
                  X