Tjo.
Fiskar en del i Algustorpasjön utanför Röke i skåne
Var ute med båt idag, i den nordöstliga delen av det som är Algustorpasjön (den andra heter Ramsjön och de sitter ihop via ett smalt gatt). Lyckades förmodligen kroka en fisk i ryggen hehe, kastade mot ett ställe där jag visste att det var en 2-3 meter djupt och direkt när draget träffade ytan plaskade det till som fan
Fladdrade till rejält i spötoppen sen släppte det, hann ej se vad det var för nånting.
Låg mest och drev med vinden (sunkig hyrbåt utan ankare
) och 20 min senare kastade jag en skrikig hi-lo ledad wobbler in mot ett lite grundare område närmare land, tog väl en sek eller 2 och så small det till precis i ytan.
Vevade in en liten osnuten gädda på kanske 45 cm som i princip bara slog några gånger och sen följde med snällt in till båten.
Skakade av den (den var väldigt lätt krokad så det gick fint) så den fick simma iväg.
Strax innan allt det här hade jag förresten konstiga känningar i spöt 2 ggr på samma skrikfärgade hi-lo, det sög liksom till rejält ett par ggr och sen släppte det. Kan ha varit gös? Det var på 2-3 meters djup (sjön är ca 3.5 och där ska finnas gös).
Mer än så blev det inte idag men det var ju ändå kul att det hände nåt iaf
Var väl ute 2.5-3 tim allt som allt 
Annars brukar jag fiska en del från land vid den sydligare delen av det som är Ramsjön, vid bryggan och båthuset. Nån gädda har slunkit in där också då och då.
Men roligare med båt
Mvh
Fiskar en del i Algustorpasjön utanför Röke i skåne
Var ute med båt idag, i den nordöstliga delen av det som är Algustorpasjön (den andra heter Ramsjön och de sitter ihop via ett smalt gatt). Lyckades förmodligen kroka en fisk i ryggen hehe, kastade mot ett ställe där jag visste att det var en 2-3 meter djupt och direkt när draget träffade ytan plaskade det till som fan
Fladdrade till rejält i spötoppen sen släppte det, hann ej se vad det var för nånting.Låg mest och drev med vinden (sunkig hyrbåt utan ankare
) och 20 min senare kastade jag en skrikig hi-lo ledad wobbler in mot ett lite grundare område närmare land, tog väl en sek eller 2 och så small det till precis i ytan.Vevade in en liten osnuten gädda på kanske 45 cm som i princip bara slog några gånger och sen följde med snällt in till båten.
Skakade av den (den var väldigt lätt krokad så det gick fint) så den fick simma iväg.
Strax innan allt det här hade jag förresten konstiga känningar i spöt 2 ggr på samma skrikfärgade hi-lo, det sög liksom till rejält ett par ggr och sen släppte det. Kan ha varit gös? Det var på 2-3 meters djup (sjön är ca 3.5 och där ska finnas gös).
Mer än så blev det inte idag men det var ju ändå kul att det hände nåt iaf
Var väl ute 2.5-3 tim allt som allt 
Annars brukar jag fiska en del från land vid den sydligare delen av det som är Ramsjön, vid bryggan och båthuset. Nån gädda har slunkit in där också då och då.
Men roligare med båt

Mvh