Is fiske i Funäsdalen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Is fiske i Funäsdalen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Is fiske i Funäsdalen

hej gott folk. funderar på att pallra mig upp till Funesdalen för att prova på lite pimppling efter röding mm. är det någon som har några tipps på vika sjöa man ska hålla sig till? vilka beten som passar och när man ska vara där och prova.

detta är första gången för mig som jag ska provapå ädelfiske på vintern så alla tipps är välkomna.

//Alex

ingen som har några tipps??

Kommentera

Har ingen aning om de vattnen vid Funäsdalen men rödingfiske är jag väldigt bekant med.
      När jag började fiska röding var det stora blänken som gällde men sen krymte de sakta men säkert och ibland kör jag med mormyska. Men, då är det ju inte rekordrödingar vi pratar om utan helt okej matfisk.

Favoritblänket framför alla är "forsbergs special, koppar med röd / vit / blå reflex" Olala...

Å så nån liten maggot. Jag har testat de flesta färger men vitt funkar väldigt bra och duger i mina ögon.
      Mäskning kan vara bra för att hålla kvar fisken runt hålen, särskilt om du planerar att fiska flera dagar vid samma ställe. Fet ost brukar vara ett bra tips, en deciliter om dagen räcker.

Kommentera

tack för tippsen

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
        20 svar
        2 659 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg skyler
        av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
        0 svar
        192 visningar