Fiska Öring i Ammarnäs? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska Öring i Ammarnäs?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiska Öring i Ammarnäs?

Hejsan och god fortsättning

Har varit inne på Ammarnäs Fiskecentrums hemsida och det verkar mycket vackert.

Någon med erfarenhet? När är högsäsong?

Alla reflektioner uppskattas!!
    Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

spana in på www.tmf.info.se och gå in på dagbok... finns lite bilder och info från både 2007 och 2008 vad gäller ammarnäs... riktigt nice ställe

/w
    TMF - www.teammegafisk.se

Kommentera

Kul! Rolig dagbok! Ska lägga den som bokmärke...
      Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Flinus Visa inlägg

Tjena Tjena! jag och några till var dit upp för två sommaren 2007. Det är lång bilväg men det är värt det när du kommer upp!
        Det finns en fiskebutik där de gärna hjälper dig med frågor och med guidningar om du behöver det.
        är det så att du kommer upp dit så tycker jag absolut du ska ge dig iväg på fjället med helikopter!
        skitläckert! Stig- Martin heter piloten och han äger väl typ "halva" ammarnäs. han är Lapp och har en Porsche bla. :P. Jag och två kompisar kom ut i helikoptern och under 1 dygn fick vi över 90 fisk, och mååånga vägde mellan 7 hg till 1,3 kilo. både öring och röding.
        Det är fina campingstugor och närhet till allt fiske du förmodligen är ute efter (Öring,Harr,Röding och även Kanadaröding).
        Sen finns ju chansen att du får en sk. Ammarnäs Öring i Vindelälven.

här är en bra adress! http://www.ammarnasfishing.com/se/html/fiske.htm

Kommentera

Ursprungligen postat av Flinus Visa inlägg

Hej god fortsättning på dig med!
          jag har 3 exlusiva platser till övre Vojmån om du vill hänga med billigt!
          Om ni er intresserade av bra flugfiske i svensk fjäll hör av er så kommer ni inte ångra det!

Jag och några grabbar åker varje år till vojmåns privata vatten och fiskar. Resan varierar från år till år i hur länge vi är kvar och när på året vi åker. Vi fiskar harr och öring men ibland simmar upp till fluga en och annan röding. Vi bor i stugan och i kåtan. Det som jag gillar mest är själva resa upp. Vi åker bil hela vägen upp. På detta sett håller vi kostnaderna nere!

Kommentera

ÅK DIT!!!!!!!
            Har varit där nästan varje sommar i 10år. Vandra upp på fjället isåfall, stå o trängas nere i vindeln med andra fiskare är inget jag rekomenderar.
            Det e trevligare o köra lite finlir med små öring på dan o storöring på natten i ensamhet uppe på fjället.
            Du har små o stora strömvatten o fina sjöar runt hela ammarnäs.
            ÅK DIT DU KOMMER INTE ATT ÅNGRA DIG.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X