Nedre Helge-å - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nedre Helge-å

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nedre Helge-å

Har fått tillgång till en tomt vid helge-å och tänkte dra dit och prova efter 1:a mars.
    Tänkte fiska efter öring och lax om de inte funkar blir de gädd och abbor jakt.
    Nån som har erfarenhet från ån?

helge ån i växjötrakten ?
    Senast ändrad av mp; 2009-02-08, 20:47.

Kommentera

Ursprungligen postat av mp Visa inlägg
      helge ån i växjötrakten ?

Han skrev nedre delen, så det måste vara söder om Kristianstad.
      Har tänkt själv att jag skall börja fiske där själv, det finns en bra ramp vid Gärds Köpinge där ån korsar vägen. Hade tänkt att sätta i båten och kolla hur gäddfisket är i ån.
      Tumlaren
      trolling är livet

Kommentera

Stämmer jag ska fiska söder om Kristanstad.

Kommentera

Har fiskat rätt mycket i Nedre Helgeåns FVO sen jag var liten, men bara ett par gånger efter öring (vid Kavrö bro och Torsebro). Rekommenderar att du håller dig ifrån dessa ställen under "högsäsing" eftersom de med nöd och näppe gick att få plats alls mellan alla andra fiskare de gånger jag försökte (extremt gott om tyskar, verkar det som). Tydligen har man nu också haft problem med ryckfiske där, så de får hålla rätt bra uppsikt hela tiden, läste jag någonstans.
          Brukar själv fiska gädda och abborre annars, lite överallt mellan Gärds köpinge och havet.
          Vid Gropahålet och en bit upp i mynningen har jag tagit en del rätt fina abborrar, och området är ju nästan lite känt för det. Brukar köra med jigg. Bra abborrfiske i Åhustrakten också. Hyggligt stor gädda har jag också tagit en del just kring Åhus. Sjöarna som ingår i fiskevårdsområdet har jag dock extremt taskig koll på.

Kommentera

Ursprungligen postat av NoMoreJerkbait Visa inlägg
            Stämmer jag ska fiska söder om Kristanstad.

Är du intresserad av fiskesällskap någon gång så kan du maila mej, har en 4,25 m båt med både en 10 Hp och elmotor. Kanske lite horngäddefiske till våren norr om Åhus från båten både då fluga eller lättspinn.
            Är ingen proffs på spinnfiske gädda eller abborre, har mest fiskat med fluga efter "ädelfisk" men också lite gädda.
            Tumlaren
            Senast ändrad av Tumlaren; 2009-02-10, 19:51.
            trolling är livet

Kommentera

Vet ni någon bra fiskeplats man kan stå vid lillö hade jag varit tacksam.

Jag själv fiskar rätt mycket vid Lillö, bryggan, och där har jag bara fått små abborrar och ett par brax vid runt kilot.

Hänger gärna på och fiskar någongång.

Kommentera

Helgeå,är ett riktigt bra fiske ställe,bor själv i Gärds köpinge&brukar fiska mycket.
                Det finns gott om gädda,abbore,öring,lax och id.Känner mycket väll till området.
                T.ex om man ska fiska öring&lax så ska du vara ute i Februari,det är en välldigt bra tid att fiska där då

Kommentera

Hejsan!! Tkt testa Helge Å för första gången nu till nästa helg... Det verkar som du har bra kännedom om trakten, Kanske kan du ge oss ett hyggligt tips på vart man skall stå.... Vi har ej tillgång till båt inte denna helgen, så vi behöver ngt ställe ifrån land!!! Sö om kristianstad har jag förstått skall vara bra, ner mot Åhus. Stämmer detta??

Hoppas på bra tips
                  Mvh Freddie

Kommentera

fiske med båt är alltid intressant specielt om man får fiske sälskapp med hör av dej mvh björn

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 659 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    192 visningar