Vårfiske efter gädda Östhammar/Öregrund - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vårfiske efter gädda Östhammar/Öregrund

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vårfiske efter gädda Östhammar/Öregrund

Hejsan allihopa, tänkte höra efter om det är någon som vet ett bra ställe att fiska efter Vårgädda i Östhammar / Öregrunds trakten, har varit ute 2gånger nu. men inte hittat nått riktigt bra ställe, ska ut ikväll igen och tänkte höra mig för innan ja åker ut!

/ Adam
    [FONT="Comic Sans MS"]A bad day of fishing is better than a good day at work![/FONT]

Det har varit segt i skärgården också. Lite för tidigt kanske?
    Fel vindar? Grumliga vatten efter islossningarna? Tiden för lek inträder?

Kommentera

Ursprungligen postat av Adiz Visa inlägg
      Hejsan allihopa, tänkte höra efter om det är någon som vet ett bra ställe att fiska efter Vårgädda i Östhammar / Öregrunds trakten, har varit ute 2gånger nu. men inte hittat nått riktigt bra ställe, ska ut ikväll igen och tänkte höra mig för innan ja åker ut!

/ Adam
      Grundtips ta ditt kunnande om gädda/årstid och tillsätt aktuellt sjökort lönar sej alltid tro mej
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inlägg
        Det har varit segt i skärgården också. Lite för tidigt kanske?
        Fel vindar? Grumliga vatten efter islossningarna? Tiden för lek inträder?
        Jadu ingen aning faktiskt, fick inget idag heller, testade 2-3 olika ställen. bland annat utanför en smal kanal där gäddorna går upp o leker, detta var i öregrund. testade jigg med skarp färg, bomber wobbler, hi-lo med lite olika färger. spinnare, nä verkade inte vilja nappa alls. är väl för tidigt kanske.
        [FONT="Comic Sans MS"]A bad day of fishing is better than a good day at work![/FONT]

Kommentera

Det finns ganska bra med ställen för att fiska gädda i dessa områden. Tyvärr är det så tycker jag att att fisket har blivit sämre i de yttre delarna av skärgården. Ta en titt på ett sjökort och du kommer finna en massa spännande platser. Min erfarenhet är att gäddfisket i Öregrundstrakten brukar sätta igång på allvar i mitten /slutet av april innan dess kan det vara segt.
          ... everything else is baitfish.

Kommentera

Gäddfisket är förvånansvärt segt nu med tanke på de varma dagarna som borde få gäddorna att dansa över vattenytan på stjärtfenorna, ha ha. Det är ju precis under fullmånefasen nu och det brukar ju vara riktigt segt då (enligt min erfarenhet i alla fall). Kanske drar fisket igång om nån vecka? Där jag fiskar har det bara varit isfritt i en vecka men yt-temperaturen ligger redan på 7-8 grader inne i lekvikarna under eftermiddagen. Jag upplever det inte som leken dragit igång där ännu...men vem vet...hemska tanke
            Senast ändrad av PederE; 2009-04-13, 21:20.

Kommentera

Jag har fiskat i stort sett hela livet i östhammar forsmark och öregrund och det är riktigt grymma vatten om man vet vart man ska fiska ! jag var ut förra helgen och vände på båten och passade på att ta några kast och tog en gädda direkt det slutade på 3 st på bara runt 1 timme så det funkar åk ut till mot forsmark om du är i öregrund sen kommer du köra igenom ett ställe som heter johannisfors kör då höger in på en väg som går mot kallerö där är det bra att bara stå och följa stränderna och fiska om man inte har båt ,jag har lyckat där och fått mycket så om du försöker så lycka till .
              En bra arbetsdag är inte bättre än en dålig fiskedag

Kommentera

Ursprungligen postat av monneee Visa inlägg
                Jag har fiskat i stort sett hela livet i östhammar forsmark och öregrund och det är riktigt grymma vatten om man vet vart man ska fiska ! jag var ut förra helgen och vände på båten och passade på att ta några kast och tog en gädda direkt det slutade på 3 st på bara runt 1 timme så det funkar åk ut till mot forsmark om du är i öregrund sen kommer du köra igenom ett ställe som heter johannisfors kör då höger in på en väg som går mot kallerö där är det bra att bara stå och följa stränderna och fiska om man inte har båt ,jag har lyckat där och fått mycket så om du försöker så lycka till .
                Har varit ut vid kallerö o fiskat, fick inget napp den gången jag var där. men får åka ut o testa lite där om 1-2veckor, Tänkte testa utanför St.rångsön också, lägger ner båten där uppe och åker ut i skärgården, återkommer med nån rapport därifrån så fort jag varit där!

Kommentera

okej aa det låter fint det! Men jag har lyckats fånga riktigt fina gäddor speciellt runt kärnkraftverket vid forsmark och eftersom jag har stugan så pass nära så har jag special tillstånd att ha båten extra när och efter som det spolas ut massa varmvatten där dras gäddorna dit så det är riktigt grymt fiske! förra våren var jag och 2 polare ut och fiska en hel dag och en morgon och fick över 50 gäddor därav största var på 9 så hör av dig efter turen och skit fiske på dig!
                  En bra arbetsdag är inte bättre än en dålig fiskedag

Kommentera

Ursprungligen postat av monneee Visa inlägg
                    okej aa det låter fint det! Men jag har lyckats fånga riktigt fina gäddor speciellt runt kärnkraftverket vid forsmark och eftersom jag har stugan så pass nära så har jag special tillstånd att ha båten extra när och efter som det spolas ut massa varmvatten där dras gäddorna dit så det är riktigt grymt fiske! förra våren var jag och 2 polare ut och fiska en hel dag och en morgon och fick över 50 gäddor därav största var på 9 så hör av dig efter turen och skit fiske på dig!
                    Det var som fasen, min mormor bor vid Björnbo nära kraftverket också. och har båtplats vid st.rångsön, om du vet vart det ligger. yes. ska återkomma hur det gick med fisket där!

/Adam

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 658 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    191 visningar