Gysinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gysinge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gysinge

Tja!

Ska förhoppnigsvis upp och fluga en sväng i Gysinge vecka 21.
    Hur är harrfisket så här på våren?
    Några tips på flugor?

MVH Gustaf

Jag tycker att Harrfisket nu tidigt på våren är mycket sämre än vanligt. Brukar bli lite bättre efter Maj månad. Dom har väl precis lekt nu och då är det även vadningsförbud i Gysinge. Tror det förbudet upphör precis till V.21
    Sen nu på våren är vattenståndet lite instabilt och ändras lätt. Fisket blir lidande av det i mitt tycke.

Harrfisket i Gysinge funkar enligt mig klart bäst i slutet av sommaren och framför allt på hösten då det är riktigt bra. Vattenståndet är stabilare och det är då vattnet kommer till sin rätt.

Åker du dit i höst och har lite lokalkännedom så kommer du få riktigt bra med Harr.
    www.teamwengrud.se

Kommentera

Ok. Förstår att det inte är dem optimala årstiden men nu ska jag dit av andra ärenden än fiske. Men självklart åker flugspöt med! Jag tror att vadningsförbudet är till den 15 maj? Hur är det med öringen då? är det en majoritet av inplanterad öring? finns det mycket vild fisk? Tips på flugor!

Kommentera

Ursprungligen postat av Gusen Visa inlägg
        Ok. Förstår att det inte är dem optimala årstiden men nu ska jag dit av andra ärenden än fiske. Men självklart åker flugspöt med! Jag tror att vadningsförbudet är till den 15 maj? Hur är det med öringen då? är det en majoritet av inplanterad öring? finns det mycket vild fisk? Tips på flugor!
        Jo det är det garanterat man finns en del vild som blivit fram avlade av den inplanterade fisken

http://www.gysingeforsarna.se finns en del tips där även ett forum man kan gå in och titta på..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
        X