Bräkneån? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bräkneån?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bräkneån?

Tänkte testa Bräkneån i sommar. Är det en fin flugfiskeå? Några erfarenheter? vart är det bäst? Köper man kort för södra Bräkneån så får man även fiska i vierydsån, bra där eller??

Kom gärna med tips om bra platser i Blekinge.. Hoppas min andra sommar här blir bättre ur fiskesynpunkt än min första..

tack

/Lars
    Bifogade filer
    RPL+

Jag pratade men en som känner en som flugar där ofta. Det gäller tydligen o veta vart öringen står om man ska få något. Så det kan vara lite lurigt o åka dit. Men det är bara o försöka. Jag ska nog dit en sväng

Kommentera

Bräkne Hoby ån brukar ge ifrån sig stora men rätt få öringar under våren ifrån premiären fram till att öringen går ut i slutet av april... väldigt svår fiskad å "har själv vart där 2 gånger utan att känna nån fisk"

gällande vierydsån så har jag bott precis vid utloppet vid den när jag vart i dom trakterna och fiskat och gubben vui hyrde huset av berättade om att det har tagits en hel del fina regnbågar i den och en del öring , även bra fiske i viken där den rinner ut ...
      har själv tagit en del fina gäddor precis vi utloppet av ån och även tappat öring där....

Kommentera

vierydsån kanske är lite trevlig, det finns så många trevliga åar här i blekinge ;P

Jag syftade på den norra delen av bräkneån där stationär öring finns. Lite trist att havsöringen inte kan vandra så långt upp i ån.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
        X