nyköping? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nyköping?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• nyköping?

någon som vet något om fiske efter gädda, aborre och gös i nyköpingstrakten? jag spenderar en del tid hos svärföräldrarna två mil norr om nyköping och har en liten sjö i närheten som gett lite gös. men det vore kul att testa lite andra ställen också. tydligen så går det att dra grov gädda i nyköpingsån (vart?), men finns det andra roliga ställen också?
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

har bemödat mig med att söka på "nyköping" (tänkte inte på det!)och hittat ganska mycket information. så nu vet jag lite mer om nyköpingsfisket.
    achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

Gädda går att fånga i hela delen av ån. Populärt brukar vara att stå nere i hamnen då man slipper betala fiskekort.

Dom flesta som fiskar gädda där tycker att höstfisket är bäst för att då blir vattnet varmare i ån än i havet och betesfisk och gädda ställer sig i åmynningen med omnejd.

Kommentera

Hallå!!!
        I Lidsjön går det grov gös och aborre, okej landfiskemöjligheter men båt underlättar...lycka till!!! Har ett eget favoritställe i ån som alltid lockar med gädda, tog tio stycken i lördags med en 5 kilos i topp. Det går dock betydligt grövre gäddor i nejden. Vågar dock inte offentligöra det än. Kanske lite senare...
        God shad it...

Kommentera

Originally posted by sonicboom
          Hallå!!!
          I Lidsjön går det grov gös och aborre, okej landfiskemöjligheter men båt underlättar...lycka till!!! Har ett eget favoritställe i ån som alltid lockar med gädda, tog tio stycken i lördags med en 5 kilos i topp. Det går dock betydligt grövre gäddor i nejden. Vågar dock inte offentligöra det än. Kanske lite senare...

tack för det!
          achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

moi

har du tillgång till båt, så testa gärna Sibbofjärden. Den ligger vid Helgö, Kustvägen mellan Nyk och Trosa. Finns några få ställen att testa från land, men båt är klart bäst. Är du sugen på skärgården, testa området mellan Nynäs och Sandvik. Bra kustremsa med mycket ställen att stå på...

Undrar du nåt mer, mejla mig... De här vattnen är hemma för mig

Mvh

Q

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
            20 svar
            2 658 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg skyler
            av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
            0 svar
            191 visningar