Fiske i Mexico? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Mexico?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ær utanfør Galveston Texas nu, hæftiga vatten på Tarpon och Tuna om man søker på nætet.

Dock verkar bæsta fisket, som på næstan alla platser vara under varma årstiden, sommaren?

Ær det læge, kan det væl vara vært att betala dyrt før lite bra fiske, men ær det dålig sæsong kænns det ganska meningsløst att beta dyrt bara før att åka båt en dag..

Ær øvertygad om att allt man behøver veta, går att hitta på nætet?
    Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

I Tijuana metade lokalbefolkningen i en lerpöl, så mycket vet jag om Mexikos fiske.

Kommentera

Finns riktigt många företag i Cabo så du kommer att ha goda förutsättningar för att få komma ut på fiske.

Allt från Rooster fish till Striped Marlin

Kommentera

Till Rapala.

Jag var med ett gäng andra svenskar i just Cabo San Lucas i januari i år. Vi fiskade i fem dagar i fyra olika båtar och fick 54 Striped Marlin mellan 45 kg och 100 kg. Några dorado, en tonfisk och några makohajar. Samt ett antal pelikaner ;-). Fisket är grymt där nere. I Januari var vattnet lite kallt för roosterfish, men dom och flera andra arter väntades komma in om en eller två månader då vattnet blir varmare så du lär kunna få fler roliga arter än vi fick. Vi fiskade med Pisces Sportfishing och jag kan rekommendera båtarna Andrea och El Bandito. Skepparna och deckhand på dessa båtar var mycket bra och lät oss göra mycket av jobbet själva. Skitkul!
          Skepparna ska ha ca 10% av kostnaden i dricks. Kan vara bra att veta.
          Gå in på www.piscessportfishing.com och läs lite rapporter.

Mvh Tommy

Kommentera

....och om du vill fiska från land eller få lite tips från den lokala sportfiskebutiken kan du gå in på www.jansenlures.com. Killen som äger butiken är en oerhört trevlig prick som heter Stephen Jansen. Han är holländare och kompis med Rozemeijer. Han kände dessutom till Västervik! En liten värld vi lever i....Om du besöker butiken kan du få hälsa från Tommy, en av svenskarna som snackade med honom i januari. Han hade aldrig träffat på några svenskar där under sina sju år, så han blir nog glad om du hälsar på. Butiken ligger jämte Hotel Mar de Cortez. De senaste svenskar som fiskat med Pisces (innan vi var där) var 1996!

Skitfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X