Gäddfiske runt Eckerö (Åland) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske runt Eckerö (Åland)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske runt Eckerö (Åland)

Jag skall till Eckerö och fiska gädda. Jag har en karta över Eckerö bifogad, den röda pricken är stugbyn där jag skall bo. Jag vill gärna ha tips på bra platser att fiska av från båt. Någon som vet hur läget ser ut där nu med tanke på is och eventuellt stundande lek osv.

Det är första gången som jag skall dit så alla möjliga tips är välkommna.

tack på förhand
    Bifogade filer
    /Berndtsson

Det där är precis i mina hemmavatten... I stranden där du bor har du vass i den kom det en 9 kg gädda förut och rakt utanför har du grynnor som också brukar ge gädda..

Kommentera

Åland

Har vart där själ 2ggr, jag skulle sattsa på att åka lite längre Norr upp, efter bron, där finns det lite roliga ställen.
      Har " hört" att just eckerö inte är det allra bästa stället för att fiska efter gädda när det gäller Åland.

Kommentera

Ursprungligen postat av Scanner
        Pm:a Lucius!

Han har tävlat i gäddfiske på Åland, så han borde veta.
        Annars har du MaPa som guidar på/från Åland.

Plockar till mig din scannade karta om det är OK?
        Då pm:ar jag honom.

Det är ok, men det är en skärmdump från mapsource.

tack för tipset...
        /Berndtsson

Kommentera

Ursprungligen postat av zalt67
          Har vart där själ 2ggr, jag skulle sattsa på att åka lite längre Norr upp, efter bron, där finns det lite roliga ställen.
          Har " hört" att just eckerö inte är det allra bästa stället för att fiska efter gädda när det gäller Åland.
          Oki, vad innebär roliga ställen? är det vikar eller grynnor eller vad är det?
          /Berndtsson

Kommentera

Glöm inte att lösa fiskekort för områdena du skall fiska i. Lite andra regler där borta än i Sverige, men väldigt trevligt folk.

Sen är det aldrig dumt att hyra en guide för att få en uppfattning om området. Mapa skall väl vara bland dom bästa...

/D

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne67
              Glöm inte att lösa fiskekort för områdena du skall fiska i. Lite andra regler där borta än i Sverige, men väldigt trevligt folk.

Sen är det aldrig dumt att hyra en guide för att få en uppfattning om området. Mapa skall väl vara bland dom bästa...

/D
              Klart jag löser fiskekort, men tack för påminnelsen.
              /Berndtsson

Kommentera

Öra

Testa att fiska precis söder om ön Öra. Där går en del gädder o där är mycket med grund. Sätt dig även under bron, där metas det flitigt efter aborre mm.
                Har varit 2 ggr på öra men framgången har varit ganska dålig.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                X