Uddens stugby Åland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uddens stugby Åland

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Uddens stugby Åland

Tjenare.

Jag och 7 andra killar ska till åland för att fiska gädda helgen den 7-9 oktober. Undrar lite om det är någon som har fiskat där? Bra/dåligt? tips på beten? ska man söka sig söderut längs marsundet? Tacksam för svar. Första gången jag drar till åland. Fiskar annars strax norr om öregrund.

Ha det gött

Peter

Ingen som har något tips? Skulle uppskatta det!

Kommentera

jag var och fiskade gädda på bastö på åland för några veckor sen, vet inte om det ligger i närheten av uddens stugby. Det var dock för varmt i vattnet så det blev bara små snipor. jag jerkade, och buster jerk skitmörten funkade bra för mig, polarn fick 4 gäddor på 4 kast med zam pappegoja. Jag är absolut ingen expert så förhoppningsvis svarar någon lite mer rutinerad med lite matnyttigare information =)

/andy

Kommentera

Jag var dit förra hösten, runt den 20:e september om jag inte minns fel. Vi hade hyffsat fiske där. Det mesta togs på slider i mörtfärg eller skeddrag av någon typ. Mitt tips är att ta kontakt med Mapafishingteam eller kolla in deras hemsida, uppdateringar i stort sett dagligen om hur fisket är där. http://www.mapafishingteam.com. Vi tog en guidad tur första dagen för att se lite var man skulle leta gäddorna och det var nog till en del hjälp.

Kommentera

Alltid när det kommer upp fiske om Åland, brukar jag tipsa om Föglö. Jag kommer precis därifrån. Fiskade inte jättemycket, utan när det fanns tid. Fick ganska fina gäddor. Du kan ju kolla upp stugbyarna i Hastersboda och se om de kan erbjuda nåt fiske.

Kommentera

Kika också in på www.sportfiskealand.2ya.com för rapporter om fisket på Åland

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X