Gäddfiske Åland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske Åland

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske Åland

Sitter och planerar en tripp till Åland, vet dock inte riktigt var på ön vi ska blöta våra woblers.
    Är det någon som har tips om vilket fiskekortsområde vi ska fokusera på?

Mvh
    Johan

Hörde att området kring Bastö i Finström skulle vara bra för gädda, dock verkar de flesta fiskepaketen vara slut i området. Jag har hört att Udden på nordvästra Eckerö också ska vara bra för gädda, någon som kan bekräfta detta?

Kommentera

Tackar! Fler tips mottages varmt.

Kommentera

har du ingen

Har du ingen skillnad på plats på Åland,? har ni boende ngnstans redan? Finns nog många vatten som är bra, har du hittat kartan över fiskekortsområdena?
        den finns ju på http://www.visitaland.com/files/sportfiskekarta.pdf

Pm:a mig om det är ngt mer du vill fråga om.

Perx
        Ursprungligen postat av cruento Visa inlägg
        Tackar! Fler tips mottages varmt.
        Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Attans snurrigt det här. Nu har vi i alla fall minskat ner alternativen till norra Eckerö - närmare bestämt Udden och Bergö.
          Någon med Ålandsrutin som har kännedom om vilket av dessa platser som lämpar sig bäst för gäddfiske i Oktober?

Kommentera

Är bra fiske i princip överallt på Åland sept-okt om man är ute efter gädda framförallt mellan 1-5 kg men större blir svårt tyvärr :/
            Fiskar själv mycket på Åland fått säkert 1000 gäddor där kanske mer men bara kanske 5 över 5 kg och därav 1 över 8 kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av cruento Visa inlägg
              Sitter och planerar en tripp till Åland, vet dock inte riktigt var på ön vi ska blöta våra woblers.
              Är det någon som har tips om vilket fiskekortsområde vi ska fokusera på?

Mvh
              Johan
              Några år sedan jag var där nu (Bastö & Eckerö), men min erfarenhet är att de fiskeområden som tillhör stugbyarna utsätts för mycket hårt fisketryck och därför är majoriteten av gäddorna av det mindre formatet. Det hindrar naturligtvis inte att det är trevligt att åka till Åland och fiska, men ta dig/er en funderare på om det inte är att gå över ån efter vatten. Finns som bekant många fina ställen på närmare håll längs med svenska syd och ostkusten.
              /Magic

Kommentera

Tjena Cruento!
                Låter väldigt bra att ni ska till Åland och fiska. Vill bara säga följande: välj inte dom största stugbyarna som fiskeplats. Bastö och Eckerö är verkligen INTE bra fiskeplatser om ni är ute efter gädda. Det finns gädda ja, men mycket små modeller. Välj istället norra eller östra sidan Geta, Saltvik eller Vårdö. Där finns ålands klart bästa gäddvatten. Ett annat alternativ är Lumparn, mitt på Åland. Fisketrycket är hårt runt stugbyar året runt. Fiskar själv mycket på dessa vatten. Och eftersom jag varje dag i butiken(www.fiskarboden.com) hör gäddfiskare berätta om sitt fiske från hela Åland har man ganska bra koll. Gäddfisket är bäst i September Oktober på Åland.
                Ålands bästa fiskebutik, helt enkelt!

Kommentera

Tackar för alla bra svar och tips på fisket runt Åland. I går bokade vi stuga på ön Bergö i tron om att fisket i detta område skulle vara bra.... Men efter alla bra tips om andra områden kommer vi nu att i stället för att hyra båt på plats, dra med en egen och på så vis bli mer flexibla och flyttbara ifrån områdena runt stugbyarna.
                  Tack än en gång och skitfiske på er!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                  X