Sjön Usken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sjön Usken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sjön Usken

    Ska till Lindesberg i helgen och fiska i Usken. Ska mest bond-trolla med wobbler men även annan typ av fiske är intressant. Har Stubbre och Mårdshyttan som utgångspunkt om någon råkar känna till det. Men alla som fiskat i sjön får gärna komma med tips eller synpunkter.

  • #2
    Tjena Jens. Jag är ingen expert på usken men har fiskat kanske 30-40 pass där. Jag upplever att större beten på över 20 cm inte funkar speciellt bra. Har fått ett gäng gäddor, inga monster men största på drygt 7 kilo och alla har tagit på mindre beten som man har varit max 15 cm. Har heller aldrig upplevt en sjö där det är så känsligt med vindriktningen. Har inte fått en enda fisk på "läsidan". Alla kontakter och landade fiskar har varit där vinden ligger på. Gällande trolling så har det gett mest fisk över de lite djupare delarna av sjön. Googla djupkarta usken och spara så kan du spana in lite ställen att testa. Jag har mest hållit till från mitten av sjön och norrut. Koppar och firetiger har varit mina mest fångstgivande färger. Sjön är lite lurig på vissa ställen med stenar och grund som dyker upp på lite skumma ställen så kolla djupkarta/sjökort så du inte skrotar... skitfiske och se till att fångstrapportera här sen!
    Mvh Olsson

    Kommentera


    • #3
      Kunde inte varit mer nöjd med svaret! Det var till mycket hjälp och känner att det gav mig kött på benen absolut.
      Ha de gott!

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av DIFAnders, 2023-06-27, 12:19
      1 svar
      220 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Jooakiimm  
      Arbetar...
      X