Hallå, Jag och en polare är på jakt efter grov gädda och abborre, kanske en gös också? vi har provat söderhavet, nordsjön och sottern, någon som kan tipsa ett annat bra vatten i närheten? bor mellan kumla och pålsboda..
Tror varken söderhavet eller nordsjön håller så mycke "grov" gädda, Möjligen abborre. Sottern finns det en och annan i men inte specielt ofta man får nån över 7 kg.
Lillssjön som sitter ihop med sottern via ån skulle jag tro håller en hel del skaplig gädda. Mindre yta att söka av så chansen borde va skaplig att hitta på nån.
Hej!
Sottern finns det gott om gädda i men grova inte så många.
Lillsjön är bara fiskbar på våren innan vegetationen växer upp.
Ett fint för och efterleksvatten men inte så stort, största jag vet vägde runt 4 kilo och jag med några polare har fiskat där varje vår i snart 20 år.
Om jag ska vara ärlig så hittar du nog ingen grov gädda i närheten.
//C
Hej!
Sottern finns det gott om gädda i men grova inte så många.
Lillsjön är bara fiskbar på våren innan vegetationen växer upp.
Ett fint för och efterleksvatten men inte så stort, största jag vet vägde runt 4 kilo och jag med några polare har fiskat där varje vår i snart 20 år.
Om jag ska vara ärlig så hittar du nog ingen grov gädda i närheten.
//C
Jag är upväxt 700 meter från lillsjön. Har fiskat nått djävulskt mycke där när jag va yngre. Och som du säger cole så är det vår och sen höst som gäller om man vill få ner nått bete mellan näkrosorna. Har fått ett par runt 5 kilo.
Men (tyvär) så tas det gäddor runt 8-10 kilo varje vinter isen bär på sjön av en saxfiskande markägare.
Hade ganska spännade ismete där i vintras.
Annars vete fan vilka vatten som kan hålla "grov" gädda?? Det enda som ringer i skallen är Vättern, Vänern och Skagern. Men då är man ju varken i örebro eller kumla längre
Jag är upväxt 700 meter från lillsjön. Har fiskat nått djävulskt mycke där när jag va yngre. Och som du säger cole så är det vår och sen höst som gäller om man vill få ner nått bete mellan näkrosorna. Har fått ett par runt 5 kilo.
Men (tyvär) så tas det gäddor runt 8-10 kilo varje vinter isen bär på sjön av en saxfiskande markägare.
Hade ganska spännade ismete där i vintras.
Annars vete fan vilka vatten som kan hålla "grov" gädda?? Det enda som ringer i skallen är Vättern, Vänern och Skagern. Men då är man ju varken i örebro eller kumla längre
What?!
Är det inte förbjudet att använda sax?!
Vi är tre polare som varje vår kör sniprace efter leken där, vi kör med ul så det är ganska kul, har blivit tradition.
Jag t.o.m köpte en båt med fällbar ruta för att komma under bron:-)
Ja man kan ju tycka att det borde va förbjudet,
men tyvär så är det inte det.
Jag roade mig med att gå runt och sparka på alla pinnar så dom slog igen en vinter för många år sen. Slutade med att gubb-fan "spårade" min 2 kilometer långa slinger-vandring genom skogen och hem till mig. Och jävlar i helvete va arg han va . Men det va det värt!
En kompis och hans svärfar (markägare med i sjön) Har i en ryssja nu för att fånga kräftbete. Igår fick dom lyfta ur och återutsätta en gädda på 6-7 kilo.
Så det finns allt större.
Haha! Ja fällbar ruta går åt när det är mycke vatten som ska förbi gammel-bron.
Finns en sjö i Åmmeberg som heter Åmmelången där har jag mina 3 pb på gädda gös och abbore. Men vättern ligger ju bara 1 km därifrån och där finns det ju större monster.
Jag skulle också vilja börja fiska i dessa trakter efter att jag nu bott här en period.
Nån som vill med? Har ej tillgång till båt nu!
Vet inte vart man ska börja men att göra sällskap med en fiskefanatiker i Närke kanske är en bra början!
Kommentera